کد خبر: ۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین در آمریکا طی ۲ هفته

یک موسسه تحقیقاتی آمریکا اعلام کرد به دنبال افزایش قیمت نفت خام قیمت بنزین در این کشور طی ۲ هفته گذشته ۵ درصد افزایش یافته و به 3.69 دلار در هر گالن رسیده است.

بر اساس بررسی شرکت تحقیقاتی بازار بنزین آمریکا، متوسط قیمت بنزین در 2 هفته گذشته در این کشور به علت افزایش قیمت نفت خام با 18 سنت افزایش روبرو شده است.

بنزین یکی از عوامل تعیین کننده مهم در معادلات سیاسی آمریکا محسوب می شود و افزایش قیمت این محصول آینده سیاسی اوباما در انتخابات آتی را به خطر انداخته است.

به گزارش رویترز، متوسط قیمت ملی هر گالن بنزین در 24 فوریه به 3.69 دلار افزایش یافت که بدین ترتیب نسبت به ۲ هفته قبل از آن 18 سنت معادل ۵ درصد افزایش داشته است . هر گالن معادل 3.78 لیتر است.

تریلبی لاندربرگ سردبیر این موسسه گفت: ترس از احتمال وارد شدن شوک به ذخایر نفتی سبب آشفتگی و پریشانی شده است. بیشتر این نگرانی در مورد ایران و احتمال بستن تنگه هرمز از جانب این کشور در صورت حمله رژیم اسرائیل به ایران است.

وی افزود: قیمت نفت آمریکا 11.10 دلار در هر بشکه در 2 هفته گذشته افزایش یافت و به 109.77 دلار در روز جمعه رسید.

از دیگر عوامل این افزایش کاهش ارزش برخی از ارزهای ملی عنوان شده که سبب شده است سرمایه‌گذاران به سمت نفت خام حرکت کنند.

لاندربرگ تاکید کرد: اگر این ترس‌ها افزایش یابد، قیمت نفت خام افزایش خواهد یافت و قیمت بنزین نیز بالاتر خواهد رفت.

تریلبی لاندربرگ توضیح داد: در هر شرایطی قیمت بنزین در آمریکا در چند هفته آینده حداقل چند سنت افزایش خواهد یافت زیرا افزایش قیمت نفت خام هنوز کاملا تاثیر خود را بر قیمت بنزین نشان نداده است.

این گزارش می‌افزاید، بالاترین قیمت بنزین مربوط به سن‌دیاگو با متوسط قیمت 4.24 دلار بوده است و «دِنوِر» پایین‌ترین قیمت بنزین با متوسط قیمت 3.07 دلار را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان