کد خبر: ۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

حضور در عرصه انتخابات تاکید همیشگی امام راحل بود

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، گفت: امام راحل همواره بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید داشتند و مسامحه در این خصوص را گناه می دانستند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار شماری از نیروهای انتظامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، امتحان و آزمایش انسان ها را یک سنت الهی دانست و تاکید کرد: کسانی که ثابت قدم باشند و در راستای هدایت الهی گام بردارند از آزمون های الهی سربلند بیرون می آیند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کسانی که در حوادث روزگار و در انجام وظایف کوتاهی کرده اند از امتحانات سربلند بیرون نمی آیند، همه باید وظیفه خود را در قبال مسائل به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امتحان الهی با امتحانات ظاهری تفاوت جدی دارد، خاطر نشان کرد: اگر انسان در برابر فتنه ساکت باشد و یا چراغ سبز به فتنه و فتنه گران نشان دهد مشخص است که چنین فردی نتوانسته ماموریت خود را به درستی انجام دهد و از آزمون سربلند بیرون بیاید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه از قم به عنوان خاستگاه انقلاب و محل رشد و نمو علما، بزرگان و مجتهدان یاد و خاطرنشان کرد: قم از دیرباز محل حضور محدثان و علمای بزرگی بوده است و طبق روایات دینی در آخرالزمان صدای اسلام ناب از این شهر به گوش جهانیان می رسد.

این مرجع تقلید با تجلیل از هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، گفت: امروز نظام اسلامی به وجود حضرت آیت الله خامنه ای افتخار می کند و ایشان به خوبی کشتی انقلاب اسلامی را سکانداری کرده اند.

وی با اشاره به تحولات کشور سوریه ابراز داشت: اتحایه اروپا و غربی ها علیه سوریه کار می کنند و به آنها فشار می آورند، علت اصلی خصومت اینها با دولت و حکومت سوریه حمایت از مقاومت است و البته همین ها در برابر جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین سکوت پیشه می کنند.

این مرجع تقلید موج بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با حساس توصیف کردن شرایط کنونی کشور و منطقه، بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حضور در عرصه انتخابات سفارش همیشگی امام به ملت بوده است، فرازهایی از بیانات ایشان درباره این مهم و ضرورت انتخاب افراد اصلح را متذکر شد و تصریح کرد: عدم دخالت در این عرصه درست نیست و حضرت امام راحل مسامحه در این راستا را گناه می دانستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان