کد خبر: ۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

خط ریلی شیراز ـ عسلویه فایناس اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای نخستین‌بار در کشور خط ریلی راه آهن شیراز ـ عسلویه به صورت فایناس و توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

احمد صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت راه آهن شیراز ـ عسلویه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 25 هزار کیلومتر انواع خطوط ریلی راه آهن، بزرگراه و آزادراه  در دست اجرا داریم.

صادقی ادامه داد: از این میزان 9 هزار کیلومتر خط ریلی، 2 هزار کیلومتر آزادراه، بیش از 5 هزار کیلومتر بزرگراه و سایر امور زیرساختی و زیربنایی است.

وی ادامه داد: در فارس موضوع توسعه ریلی در حال شکل گرفتن شده و پنج خط ریلی با یک‌هزار و920 کیلومتر در دست اجرا است.

معاون وزیر راه ابراز داشت: تنها 9 استان کشور به خطوط ریلی متصل نیستند که  امیدواریم تا پایان دولت دهم تمام استان‌ها به خطوط ریلی متصل شوند.

صادقی به خطوط ریلی راه آهن شیراز ـ عسلویه اشاره کرد و افزود: این خط ریلی بیش از این در دو قطعه عملیاتی شده و امروز شاهد عملیاتی شدن آن در خطی دیگر با 450 کیلومتر طول هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: این راه آهن با سرعت برابر 160 کیلومتر برای قطار مسافری و 120 کیلومتر قطار باری پیش‌بینی شده است.

نماینده شرکت چینی مجری اجرای طرح راه آهن شیراز ـ عسلویه  نیز گفت: رابطه بین چین و ایرانی رابطه‌ای طولانی و قدیمی است و امروز این رابطه اساسی و بنیادی را ادامه می‌دهیم.

جین جوی، ادامه داد: برای این طرح مهم که از شیراز تا عسلویه ادامه داد، آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به دریافت پیام خود از طرف کنسول اقتصادی سفارت چین در ایران بیان داشت: امیدواریم بین ایران و چین در این طرح موافقت ایجاد شود و دولت چین بی‌شک بهترین همکاری‌ها را می‌کند و چینی‌ها همیشه همراه ایرانی‌ها بوده و از اجرای طرح‌های مختلف در ایران حمایت می‌کنند.

جوی تصریح کرد: ایرانی‌ها با کار و تلاش فراوان همیشه در کارهای خود موفق بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان