کد خبر: ۲۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

شهرداری شیراز تا کنون 145 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخت

شهردار شیراز از آغاز فروش اوراق مشارکت این شهرداری از 13 اسفند ماه جاری به مدت یک هفته در سراسر کشور خبر داد.

علیرضا پاک فطرت امروز در جمع خبرنگاران از آغاز فروش اوراق مشارکت این شهرداری از 13 اسفند ماه جاری به مدت یک هفته در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: این اوراق به میزان 145 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور توسط بانک اقتصاد نوین عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم شهروندان شیرازی و استان فارس از متقاضیان اصلی این اوراق مشارکت بوده و از سود این اوراق استفاده می‌کنند.

پاک فطرت ابراز داشت: این اوراق به صورت سررسید چهار ساله و با سود روزشمار 20 درصد بوده و جریمه و مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر شهروندی قبل از سررسید قصد فروش این اوراق را داشته باشد، همان 20 درصد سود در دوره مورد نظر محاسبه و به صاحب اوراق پرداخت می‌شود.

شهردار شیراز افزود: با برنامه‌ریزی و نظارت از فروش تمام سهام و یا بخش عمده‌ای از آن به ارگان‌های دولتی جلوگیری می‌شود و معتقدیم اولویت اصلی باید شهروندان شیرازی و هم‌استانی‌ها باشند.

شهردار شیراز گفت: این اوراق برای اجرای هشت طرح سودآور مجوز عرضه گرفته که شامل سه پارکینگ طبقاتی با یک یا دو سطح تجاری و چندی پروژه فرهنگی، تجاری است که ساخت دو پارکینگ طبقاتی پیش از این توسط شهرداری آغاز شده بود.

وی تخفیف 10 درصدی در عوارض، امکان عرضه در بورس و فرابورس، سود 20 درصدی بدون مالیات و جریمه،‌ امکان افزایش میزان سود متناسب با سوددهی پروژه‌ها در سررسید، امکان خرید ملک از واحدهای ساخته شده هشت‌گانه به دارنده سهام را از جمله مزیت‌های این اوراق عنوان کرد.

شهردار شیراز ابراز داشت: همچنین شهروندان می‌توانند با داشتن این اوراق از آن به‌عنوان ضمانت در دریافت تسهیلات استفاده کند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه پیش از این  پیش‌بینی بودجه 100 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شده بود که به 145 میلیارد تومان افزایش یافت ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال افزایش دو برابری انتشار اوراق مشارکت شهرداری شیراز در سال آینده هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه سود هر سه ماه یکبار از سوی بانک عامل محاسبه و به حساب دارنده اوراق واریز می‌شود، تصریح کرد: در زمان سررسید و در صورت تمایل دارنده اوراق مشارکت،‌ این امکان دیده شده که به ازای حجم سرمایه‌گذاری و سود متعلقه، ملک به فرد واگذار شود.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان