کد خبر: ۲۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

ناکامی چهره‌های شاخص ورزشی خانه ملت

نتایج اولیه آرای مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هرچند زمینه ورود برخی چهره‌های ورزشی به خانه ملت را فراهم کرد،اما زمینه حذف برخی نمایندگان ورزشی مجلس هشتم را فراهم ساخت، به همین دلیل پیش بینی می‌شود ترکیب فراکسیون ورزش مجلس نهم به شکل جدی تغییر کند تا اهالی ورزش شاهد حضور چهره‌های جدید در فراکسیون تخصصی ورزش مجلس شورای اسلامی باشند.

نتایج اولیه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حکایت از این دارد که رئیس فراکسیون ورزش در مجلس هشتم به دلیل عدم اقبال عمومی مجوز حضور در مجلس شورای اسلامی را به دست نیاورده است به همین دلیل امیدوار رضایی را می‌توان به عنوان یکی از غایبان سرشناس حوزه ورزش در خانه ملت به شمار آورد. نمایندگان منتخب مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با آغاز به کار مجلس نهم باید پس از تشکیل جلسه فراکسیون ورزش نسبت به انتخاب جانشین این فرد کنند.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس هشتم نیز به دلیل عدم کسب آرای لازم نتوانست مجوز حضور در مجلس نهم را به دست آورد، به همین دلیل علیرضا دهقان را هم می‌توان به عنوان یکی از حذف شدگان شاخص حوزه ورزش در خانه ملت به شمار آورد،رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس هشتم بر این باور بود که می‌تواند از حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات به عنوان منتخب مردم به مجلس نهم راه پیدا کند اما عدم راهیابی وی باعث شد یک نماینده ورزشی دیگر هم از ورود به مجلس شورای اسلامی بازبماند. مجلس نهم پس از تشکیل جلسات تخصصی خود باید پس از معرفی اعضای کمیته تربیت بدنی فرد جدیدی را به عنوان رئیس این کمیته معرفی کند.

احمد ناطق نوری هم به دلیل عدم دستیابی به رای مردم نتوانست مجوز حضور در مجلس نهم را به دست آورد، به همین دلیل رئیس فدراسیون بوکس همانند رضایی و دهقان از راهیابی به مجلس شورای اسلامی بازماند تا یک نماینده ورزشی دیگر هم از ورود به مجلس نهم محروم بماند.ستار هدایت خواه دیگر عضو کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی هم نتوانست مجوز حضور در مجلس نهم را تجربه کند،غیبت سخنگوی کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی یکی از اتفاقات خاص مجموعه ورزشی‌های حاضر در خانه ملت بود.

اما سید جلال یحیی زاده رئیس پیشین کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی موفق شد برای بار دیگر به عنوان نماینده مردم تفت و میبد راهی خانه ملت شود تا مجلس نهم از حضور یک نماینده ورزشی که سابقه ریاست در کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی را به همراه دارد، سود ببرد،یحیی زاده یکی از منتقدان اصلی مدیریت در وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود از این رو احتمال می‌رود وی به عنوان رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس نهم انتخاب شود.

مقداد نجف نژاد رئیس کمیته تخصصی فوتبال مجلس شورای اسلامی نیز موفق شد با کسب آرای لازم به عنوان منتخب مردم به مجلس نهم راه پیدا کند، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که به عنوان رئیس کمیته تخصصی فوتبال مجلس هشتم فعالیت می‌کرد از معدود نمایندگان ورزشی مجلس نهم شناخته می‌شود.

یکی دیگر از نمایندگان ورزشی مجلس هشتم که به احتمال بسیار زیاد حواز حضور در مجلس نهم را به دست می‌آورد، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجاس شورای اسلامی است، نوباوه که همیشه به سیستم مدیریتی ورزش انتقاداتی داشته است به احتمال بسیار زیاد به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در فراکسیون ورزش یا کمیته تربیت بدنی مجلس هم عضویت خواهد داشت.

محمدرضا تابش رئیس پیشین فدراسیون سوارکاری هم موفق شد با کسب آرای لازم به عنوان یکی دیگر از منتخبین مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند، تابش در مجلس هشتم به عنوان یکی از اعضای کمیته تربیت بدنی و فراکسیون ورزش تلاش بی‌شائبه‌ای برای تصویب طرح‌های ورزشی به خرج داد به همین دلیل انتظار می‌رود یک بار دیگر نماینده اردکان در جمع نمایندگان ورزشی مجلس نهم قرار گیرد.

محمد کوثری دیگر نماینده ورزشی مجلس شورای اسلامی به احتمال فراوان از حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات به مرحله دوم انتخابات راه پیدا خواهد کرد که اگر وی بتواند در مرحله دوم جواز حضور در مجلس نهم را پیدا کند علاوه بر حضور در کمیسیون امنیت ملی به احتمال فراوان به عضویت فراکسیون ورزش نیز دربیاید. حسن غفوری فرد رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی نیز امیدوار است با کسب حداقل آرا جواز حضور در مرحله دوم را پیدا کند تا یک بار دیگر شانس خود را برای حضور در مجلس نهم مورد آزمایش قرار دهد.

سيد مهدي هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي نيز به احتمال زياد جواز ورود به مجلس را كسب خواهد كرد.

چهره‌های دیگری هم امیدوار بودند با شرکت در انتخابات مجلس نهم جواز حضور در خانه ملت را به دست آورند اما افرادی چون هدایت الله ممبینی، مجید خدایی، عبدالرضا ساور، علیرضا صفارزاده در رقابت با سایر کاندیداها از برتری لازم برخوردار نشدند تا احتمال راهیابی به بهارستان برای آن‌ها از بین برود. هرچند تعداد نمایندگان ورزشی راه یافته به مجلس نهم به نسبت مجلس هشتم به شکل قابل توجهی کاهش یافته اما به نظر می‌رسد در مجلس بعدی چهره‌های جدیدی برای ورزش کشور تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان