کد خبر: ۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

مشارکت ایرانی‌ها در انتخابات غرب را نگران کرده و خط‌ سیر آن را بهم می‌ریزد

یک تحلیلگر سیاسی برجسته با اشاره به نگرانی غرب از مشارکت ۶۴ درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، از هراس غرب و اسرائیل از حاکمیت دموکراسی در کشورهای منطقه پرده برداشت.

هم‌اکنون شاهد آن هستیم که در ایران با وجود برگزاری انتخابات، به این کشور برچسب دیکتاتوری می‌زنند، ولی حکومت‌های سلطنتی خودکامه نظیر رژیم بحرین و عربستان سعودی را تحسین می‌کنند.

در این برهه از زمان چگونه است که واقعیت این قدر پیچیده می‌شود و با وجود اینکه همه می‌دانند که مثلا در عربستان سعودی چه می‌گذرد باز هم از این کشور به عنوان مظهر پیشرفت یاد می‌کنند؟

"کریستوفر واکر" تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی "پرس تی‌وی" در پاسخ به این پرسش اعلام کرد: «به عقیده من این نوعی ریاکاری و استفاده از استاندارد دوگانه است و جالب است که به این نکته توجه شود که وقوع چنین افسانه‌ای در سال ۲۰۱۲ چگونه ممکن است. به نظر من از آنجا که در سال ۲۰۱۲ قرار داریم و رسانه‌ها نیز پوشش جهانی بیشتری دارند، اوضاع نباید این گونه باشد. ما همه از رویدادهای بحرین آگاه هستیم و به وضوح از صفحه تلویزیون شاهد جولان دادن خودروهای زره‌پوش سعودی برای سرکوب تظاهرات مردمی در خیابان‌های بحرین هستیم.»

وی درباره نفوذ لابی صهیونیست افزود: «پخش این برنامه‌ها روز به روز دشوار و دشوارتر می‌شود اما من هم به نفوذ لابی اسرائیل و نظایر آن معتقدم. اگر جهان اسلام بتواند ترکیبی کاربردی از اسلام با نوعی دموکراسی ارائه دهد، این ترکیب خط سیر داستان‌های غرب را به هم می‌ریزد. وجود یک منطقه اسلامی یکپارچه و دموکراتیک، از دوگانگی غرب در زمینه دموکراسی پرده بر می‌دارد.»

این تحلیلگر سیاسی در ادامه درباره حضور و مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: «من فکر نمی‌کنم که هیچیک از ایستگاه‌های تلویزیونی غربی بتوانند ادعا کنند که حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رأی، حتی در هوای برفی کاملا ساختگی بوده است. البته آن‌ها می‌توانند در خصوص نامزدهای رد صلاحیت شده و نظایر آن به داستان‌پردازی بپردازند. اما با این وجود تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات و مشارکت ۶۴ درصدی مردم ایران واقعا برای غرب نگران کننده است چرا که مشارکت این اکثریت قابل احترام نظیر اکثریت مضحکی که ما به آن عادت داریم نیست.»

کریستوفر واکر در ادامه گفت: «من در زمان حکمرانی "حسنی مبارک" رئیس‌جمهور سابق مصر در این کشور زندگی می‌کردم. وی در هیچیک از انتخابات با رقمی کمتر از ۹۹.۱ درصد آراء به پیروزی نرسید و این مسخره و خنده دار است. مردم نمی‌توانند چنین چیزی را باور کنند.»

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین تأکید کرد: «آن‌ها نمی‌توانند حضور ۶۴ درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس را مورد تمسخر و استهزا قرار دهند. در واقع این رقم اندکی بیش از چیزی است که در انتخابات شماری از کشورهای مطرح غربی شاهد آن هستیم. بنابراین این یک نتیجه بسیار جالب بود و به نظر من تأثیر آن از زمان کنونی، خیابان‌های تهران و مرزهای ایران فراتر خواهد رفت.»

انتهای پیام/

نظرات بینندگان