کد خبر: ۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

وزیر نفت هند:تحریم آمریکا و اروپا را اعمال نمی‌کنیم

زیر نفت هند تاکید کرد، دولت این کشور تحت هیچ فشار خارجی برای قطع واردات نفت از ایران قرار ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، جایپال ردی تصریح کرد: دولت هند تنها از تحریم‌های شورای امنیت ضد ایران تبعیت و پیروی خواهد کرد و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اروپا ضد ایران را اعمال نخواهد کرد.

وی افزود: هند تنها امادگی خود را برای عمل کردن به تحریم‌های شورای امنیت ضد ایران اعلام کرده است و هیچ تصمیمی برای اعمال تحریم‌های امریکا و اروپا ندارد.

وی گفت: ما روابط خوبی با ایران داریم و به واردات نفت خام از این کشور ادامه خواهیم داد.

آمریکا و اروپا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای ضد سیستم بانکی و مالی کشورهایی که با ایران همکاری کنند اعمال کرده‌اند. اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند. آمریکا و اروپا فشار زیادی را به مشتریان بزرگ نفت ایران از جمله هند وارد می‌کنند تا واردات نفت را از این کشور کاهش دهند.

وی در ادامه ضمن رد اظهارات باراک اوباما که گفته بود افزایش تقاضای نفت هند و چین تاثیر زیادی در رشد قیمت جهانی نفت داشته است، گفت: سرانه مصرف نفت در هند 442 لیتر است که این رقم بسیار کمتر از سرانه جهانی مصرف یعنی 1715 لیتر است. به نظر من تنش‌های سیاسی بین‌المللی مهمترین عامل افزایش قیمت نفت است.

هند هم‌اکنون چهارمین مصرف‌کننده بزرگ انرژی جهان است و تنها 4.4 درصد کل تقاضای جهانی انرژی را تشکیل می‌دهد.

آمریکا، چین و روسیه سه مصرف‌کننده بزرگ انرژی جهان هستند. حدود 40 درصد انرژی جهان در آمریکا و چین مصرف می‌شود. هند هم‌اکنون 80 درصد نفت و 25 درصد گاز مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند.

انتهای پیام/33

نظرات بینندگان