کد خبر: ۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

تهرانیها به کدام جبهه بیشتر رای دادند؟+جدول

بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، از ۶۰ نامزد اول تهران، ۲۸ نامزد متعلق به جبهه متحد و ۲۷ نامزد متعلق به جبهه پایداری است که از بین این تعداد، ۵ نفر از نامزدان انتخابات بین دو جبهه مشترک محسوب می شوند.

با اعلام ۶۰ نفر نخست منتخبین مردم تهران و میزان آراء پایتخت نشینان به کاندیداهای نهمین مجلس شورای اسلامی، مشخص شد که اکثریت واجدین شرایط، لیست جبهه متحد اصولگرایان را شایسته حضور در پارلمان نهم دانسته و رای خود را به نام آن‌ها به صندوق‌ها انداخته‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر، میزان آراء کاندیداهای تهران بدین شرح است:



بر این اساس در تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، از ۶۰ نامزد اول تهران، ۲۸ نامزد متعلق به جبهه متحد و ۲۷ نامزد متعلق به جبهه پایداری است که از بین این تعداد، ۵ نفر از نامزدان انتخابات بین دو جبهه مشترک محسوب می شوند..

لازم به یادآوری است که پس از ارائه لیست از سوی جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری اقدام به اعلام لیست کرده و تعدادی از اعضای جبهه متحد را در لیست خود جای داده بود.



طبق آمار اعلام شده، از بین ۳۰ نامزد ابتدایی و راه یافته به مجلس شورای اسلامی –تا این لحظه- ۱۳ نماینده منتخب از سوی جبهه متحد، ۱۰ نامزد از سوی جبهه پایداری و ۶ نامزد مشترک بین دو گروه هستند.

برخی نامزدهای مشترک میان دو لیست مانند مسعود میرکاظمی و زهره طبیب‌زاده به دلیل حمایت‌های آیات عظام مهدی کنی و محمد یزدی و نیز حضور در لیست جبهه متحد اصولگرایان به حمایت جامعین، توانستند رای مردم تهران در سبد 30 نفر اول  را در نهمین مجلس شورای اسلامی از آن خود کنند.

انتهای پیام/33

نظرات بینندگان