کد خبر: ۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

انتخابات مجلس شوراي اسلامي يک حادثه بسيار بزرگ بود

حماسه بزرگ انتخابات براي پشتيباني نظام اسلامي کارساز بوددشمنان انقلاب با تبليغات فراوان چشم دوخته بودند ملتمان را از انقلاب و رهبري انقلاب جدا کنند ولي ملت آگاه، شجاع و غيور ما مشت محکمي به تبليغات دشمن زد.

آيت الله محمد رضا مهدوي کني در افتتاحيه اجلاسيه يازدهم دور چهارم مجلس خبرگان رهبري انتخابات مجلس شوراي اسلامي را حادثه بزرگ سال نام برد و اظهارداشت: انتخابات مجلس شوراي اسلامي يک حادثه بسيار بزرگ بود و دشمنان انقلاب با تبليغات فراوان چشم دوخته بودند ملتمان را از انقلاب و رهبري انقلاب جدا کنند ولي ملت آگاه، شجاع و غيور ما مشت محکمي به تبليغات دشمن زد.
وي ادامه داد: تبليغات دشمن گاهي اثرگذار بود، برخي دوستان داخلي نيز نگران اوضاع بودند که مبادا مردم شرکت نکنند يا کم شرکت کنند اما با راهنمايي مقام معظم رهبري، علما، مراجع تقليد، علاقه مندان به انقلاب و سياستمداران شاهد بوديم انتخابات با حضور گسترده مردم و با سلامت برگزار شد و اين حماسه بزرگ انتخابات براي پشتيباني نظام اسلامي کارساز بود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه روز انتخابات لحن بسياري از رسانه هاي خارجي نسبت به جمهوري اسلامي ايران عوض شد، گفت: اين بايد درس عبرتي برايمان باشد و در مسائل سياسي اجتماعي و ديني از حوادثي که به وجود مي آيد استفاده کنيم.
وي آمار مشارکت 64 درصدي مردم در انتخابات مجلس را آمار بسيار بزرگي عنوان کرد و گفت: مردم با وجود اينکه مشکلاتي در زندگي دارند اما باوفا نسبت به انقلاب هستند مردم ايران اسلامي دلهايشان دو لايه دارد يک لايه رويين و يک لايه زيرين در لايه رويين، مشکلات را حس مي کنند اما مي دانند انقلاب، امام، اسلام و شهدا مال خودشان است و حاضر نيستند اين انقلاب را فداي مشکلات زندگي روزمره کنند.
آيت الله مهدوي کني در تبيين وظايف نمايندگان مجلس به قانونگذاري و نظارت اشاره کرد و گفت: نمايندگان در مجلس حتما بايد به فکر مردم باشند نماينده يک شهر نماينده تمام مردم ايران است و نظرش بايد يک نظر جمعي و کلي براي قانونگذاري باشد نماينده خوب بايد در اجراي قوانين کشور به همه امور ناظر باشد لذا بايد اطلاع و حضور کافي داشته باشد.
وي با اشاره به تلاش هايي که همراه با آيت الله يزدي براي ائتلاف اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم انجام داده بود، گفت: ائتلاف به معناي اتحاد نيست وحدت براي خداست اما بايد نزديکي و برادري و ائتلاف بين مومنين وجود داشته باشد و اگر رقابتي بين آنها مي شود رقابتي نباشد که فاصله ها و شکاف ها را زياد کند. بسياري از مردم ما ممکن است خيلي مومن به برخي چيزها نباشند اما مومن به کشورشان هستند خوب اينها در انتخابات شرکت مي کنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري درباره توصيه هايي جهت بعد از انتخابات به مردم و کانديداها گفت: شايد بحث هايي شده که بعضي از آنها جالب نبوده اما بعد از اينکه نمايندگان به مجلس آمدند در مجلس همکاري فکري براي بررسي لوايح و بررسي طرح ها داشته باشند بحث هاي طلبگي در مجلس اشکالي ندارد ولي بحث هاي خصومت آميز و دشمني ها به درد اين مملکت نمي خورد، بنابراين وظيفه مردم است بعد از انتخابات وکلايي که انتخاب شده اند را نماينده خود بدانند نه نماينده گروهي خاص. آنها نيز که نماينده شده اند دوستي و اخوت که دستور قرآن است را فراموش نکنند لذا انتظار داريم مجلس و دولت به معناي عام يعني حکومت برخوردهاي عالمانه کنند و آينده نگر باشند.
آيت الله مهدوي کني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مسائل و تحولات خارجي گفت: حضور آمريکايي ها در افغانستان غير از توهين و تحقير مردم نيست ؛ در کشورهايي که مورد ظلم هستند مانند بحرين، از مسئولان کشور بحرين و کشورهايي که در آنجا دخالت مي کنند مي خواهيم در کارهاي آنها داخالت نکنند و بگذارند مردم مظلوم به حقوقشان برسند.

انتهای پیام/33

نظرات بینندگان