کد خبر: ۲۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

سهميه سوخت؟ شرمنده معلولان!

موضوعي كه بيش از دو سال است در چرخه اداري سازمان بهزيستي مانده است و مشخص نيست چه زماني وضعيت سوخت معلولان مشخص مي‌شود؟! جالب اينجاست كه تا به امروز با وجود ده‌ها نامه‌نگاري انجام شده از سوي تشكل‌هاي معلولان و مددجويان تحت پوشش بهزيستي و تجمع‌هاي گوناگوني كه در مقابل مجلس و سازمان بهزيستي برگزار شده است، باز هم مديران اين سازمان در مقابل جامعه معلولان كشور اظهار شرمندگي كرده و با وعده‌هاي خود به نوعي پيگيري اين موضوع را به زمان ديگري موكول مي‌كنند. همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزيستي روز گذشته در حاشيه نشست خبري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي «جوان» باز هم پيگيري سهميه سوخت معلولان را به سال آينده موكول كرد. گفت‌وگوي كوتاه ما با رئيس سازمان بهزيستي را در ادامه بخوانيد.

آقاي هاشمي! سال ۹۰ هم به پايان رسيد، اما از سهميه سوخت معلولان خبري نشد! چرا پرونده سهميه سوخت اين قشر از جامعه بسته نمي‌شود و باز هم شاهد نارضايتي تعداد زيادي از معلولان هستيم؟!
ما همچنان پيگير اين موضوع هستيم اما قبول كنيد كه هماهنگي براي انجام اين كار بسيار سخت است، بايد بين سه سازمان بهزيستي، سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها و ستاد حمل و نقل و سوخت هماهنگي انجام شود. اما در سمت مدير سازمان بهزيستي يكي از وظايف اصلي شما پيگيري مستمر براي ارائه خدمات مطلوب به مددجويان و معلولان است؟
اين كار هرچقدر هم سخت باشد، فكر نمي‌كنيد انتظار دو ساله معلولان براي سهميه سوخت طولاني شده است؟
ما به دنبال يك روش اجرايي منظم و واحد براي اجراي طرح سهميه سوخت معلولان هستيم، تا زماني كه هماهنگي لازم و روش اجرايي براي اين طرح انجام نشود، نمي‌توانيم شاهد اجراي طرح سهميه سوخت معلولان در كشور باشيم.
خب! پس بالاخره بايد چه كار كرد؟ چه زماني شاهد اجراي اين طرح خواهيم بود؟
ما به خاطر به تأخير افتادن اجراي اين طرح فعلاً شرمنده معلولان و مددجويان هستيم، بايد توجه داشت كه سازمان بهزيستي به صورت ماهانه هزينه تردد و رفت و آمد را به مددجويان تحت پوشش خود پرداخت مي‌كند، اما با اين حال تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا نيمه دوم سال آينده شاهد اجراي طرح سهميه سوخت معلولان باشيم.

برچسب ها: معلولان ، سوخت ، بهزیستی
نظرات بینندگان