کد خبر: ۲۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

عاقبت تنش و لجبازی با ایران

به نقل از راشاتودی، خبر ورود دو کشتی جنگی اسرائیلی به همراه کشتی فرانسوی \"ایمیدسی\" به کانال سوئز که البته هنوز از سوی ارتش رژیم اسرائیل تایید نشده است، بر وضعیت بازار نفت تاثیر گذاشته است.

بنابراین گزارش، "آرسن بالیشیان" از "اورسا کپیتال" بر این باور است که رشد اقتصادی آمریکا از یک سو و تنش در عرضه نفت ایران، سودان و سودان جنوبی، یمن و سوریه عوامل عمده نگرانی هستند که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارند.

روز سه شنبه، اخبار خوب اقتصادی از آمریکا و آلمان که بیانگر آینده‌ای روشن برای تقاضای نفت بود، بر بازار نفت تاثیر نهاد. این در حالی است که قیمت نفت از سوی دیگر با قول وزیر نفت عربستان مبنی بر جبران کمبود در بازار اندکی کاهش یافته بود.

وزیر نفت عربستان پس از آن این مطلب را بیان کرد که گزارش‌هایی در خصوص فشار ایالات متحده به رژیم آل‌سعود برای افزایش تولید نفت منتشر شد. این فشارها از آن رو وارد می‌شود که عربستان بتواند کمبود نفت ایران در اثر تحریم‌ها در بازار را جبران کند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم‌هایی را بر ضد صنایع انرژی ایران اعمال کرده‌اند که تاکنون تنش‌هایی را به بازار نفت وارد کرده است.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان