کد خبر: ۲۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

اعتراف آمریکا به مداخله در امور داخلی روسیه

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، \"فیلیپ گوردون\" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل اروپا و اورآسیا اعلام کرد که این کشور از آغاز دوره ریاست‌جمهوری \"باراک اوباما\" تاکنون 200 میلیون دلار برای توسعه دموکراسی در روسیه هزینه کرده است.

گوردون روز پنج شنبه در سخنرانی در واشنگتن گفت: حقوق بشر و حمایت از دموکراسی از جمله جهت گیری‌های اصلی فعالیت ما در روسیه است. بعد از آغاز کار باراک اوباما در کاخ سفید در سال 2009 ما (دولت آمریکا)  برای حمایت از توسعه دموکراسی و تامین حقوق بشر در روسیه 200 میلیون دلار هزینه کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد که این کشور به تامین مالی سازمان‌های غیردولتی در روسیه ادامه می‌دهد و برای این منظور در کنگره آمریکا صندوقی با بودجه 50 میلیون دلاری بوجود آمده است.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در مورد دورنمای روابط روسیه بعد از مراسم تحلییف "ولادیمیر پوتین" بعنوان رئیس‌جمهوری جدید روسیه یادآور شد که مقامات واشنگتن با خوش‌بینی نسبت به تعمیق روابط  آتی دو کشور، بویژه در زمینه اقتصادی-بازرگانی نگاه می‌کنند. 

گوردون افزود: اگر بخواهیم در مورد مسائلی که همچنان مقامات مسکو و واشنگتن در خصوص آنها اختلاف دارند، صحبت کنیم، باید بگویم که مسئله گرجستان و حقوق بشر از جمله مهمترین مسائل مورد اختلاف آمریکا و روسیه هستند.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان