کد خبر: ۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

جورج کلونی به اتهام نافرمانی مدنی بازداشت شد.

جورج کلونی هنرپیشه مشهور آمریکایی در مقابل سفارت سودان در واشنگتن به اتهام نافرمانی مدنی بازداشت شد.

این هنرپیشه آمریکایی در اعتراضات به حوادث مرز بین سودان و سودان جنوبی در مقابل سودان شرکت کرده بود. نیک کلونی، پدر ۷۹ ساله او، نیز در جریان این تظاهرات بازداشت شد.

بر اساس گزارش ها، جورج کلونی، پدرش و تعداد دیگری از فعالان حقوق بشر پس از اینکه هشدارهای پلیس درباره خروج از محوطه سفارت سودان را نادیده گرفتند، با دستنبد از این محوطه به بیرون هدایت شدند.

جورج اگلیویه، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا گفت: جورج کلونی به دلیل رد شدن از خط پلیس در سفارت سودان دستگیر شده و به اداره پلیس متروپلیتن منتقل خواهد شد.

به گفته اگلیویه، مارتین لوتر کینگ، پسر فعال جنبش مدنی، و دو عضو کنگره آمریکا از دیگر بازداشت شدگان بوده اند. دستگیری جورج کلونی یک روز پس از دیدار او با باراک اوباما در کاخ سفید برای گفت و گو درباره وضعیت سودان اتفاق افتاده است.

کلونی یکی از فعالان جدی حقوق بشر در خصوص سودان است و تاکنون چند بار به این منطقه سفر کرده است. او در این هفته به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که آنچه در این منطقه رخ می دهد "شباهت شومی با خشونت ها در دارفور دارد."

سازمان ملل برآورد کرده است که از زمان آغاز منازعات در دارفور در سال ۲۰۰۳ تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر کشته و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آواره شده اند.

انتهای پیان/20

نظرات بینندگان