کد خبر: ۲۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱

آل سعود در جایگزین نفت ایران قدرت را از كف داد

روزنامه ایتالیایی \'ایل سوله \'، نوشت كه خاندان آل سعود به رغم سرازیر كردن دریای نفت به بازارهای جهانی با هدف پر كردن جای خالی ایران، موفق به كنترل بهای نفت خام نشد و قدرت را از كف داد.

این روزنامه ایتالیایی به قلم \'سیسی بلومو\' با عنوان « النعیمی : افزایش بهای نفت خام توجیه ندارد» می نویسد: در گذشته كوچكترین اشاره ریاض برای افزایش یا كاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی كافی بود.

این روزنامه ادامه داد: اما در جهان امروز، خاندان آل سعود این قدرت را از كف داده و به رغم سرازیر كردن دریای نفت به بازارهای جهانی با هدف پر كردن جای خالی ایران، موفق به كنترل بهای نفت خام نمی شود.

ایل سوله افزود: وضعیت بازار نفت به اندازه ای نگران كننده است كه وزیر نفت عربستان مجبور به برگزاری یك نشست خبری شد تا بار دیگر به سرمایه گذاران و خریداران طلای سیاه آرامش خاطر بدهد.

روزنامه ایتالیایی نوشت:ع لی النعیمی در این نشست خبری كه در هتلی در دوحه برگزار شد گفت، واقعأ نمی فهمم ، امروز عرضه نفت در بازارهای جهانی روزانه چند میلیون بشكه بیش از تقاضای آن است و هیچ كمبودی وجود ندارد و دلیل موجهی برای ادامه افزایش نفت نیست.

ایل سوله سپس می نویسد:اما تاثیر سخنان وزیر نفت عربستان بسیار كمتر از انتظار مقامات سعودی بود و فقط باعث كاهش موقتی 3/1درصدی بهای نفت خام برنت شد.

این روزنامه ایتالیایی همچنین به قلم \'لوكا داوی \'با عنوان « كاهش ذخایر نفت و افزایش بهای نفت خام» نیز می نویسد : بر خلاف پیش بینی های كارشناسی، افزایش تقاضای نفت در امریكا باعث كاهش ذخایر نفتی آن كشور شده است.

ایل سوله نوشت: انتشار این خبر، منجر به افزایش سریع بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد و عملأ اندك پیامد مثبت اظهارات وزیر نفت عربستان در كاهش بهای نفت را از بین برد.

روزنامه اقتصادی ایتالیایی می نویسد: آگاهان نفتی بر این باورند كه ادامه تنش بین ایران و كشورهای غربی عامل اصلی افزایش مستمر بهای نفت در جهان می باشد كه در صورت قطع صادرات نفت ایران به سطحی بی سابقه خواهد رسید.

برچسب ها: آل سعود ، نفت ایران
نظرات بینندگان