کد خبر: ۲۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۱

حضور اعضای کشتی ماوی مرمره در کاروان جهانی الی بیت المقدس

شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس، در حالی قرار است ظهر امروز عازم لبنان شود که برخی افراد حاضر در کشتی «ماوی مرمره» و تعدادی از مجروحان تظاهرات یوم النکبه به شاخه آسیایی این کاروان پیوستند.

در کاروان جهانی الی بیت المقدس، شاخه آسیایی این کاروان صبح امروز وارد شهر «تاشوجو» در ساحل مدیترانه شد و با نزدیک به 150 عضو قرار است ظهر امروز با سوار شدن بر کشتی عازم لبنان شود.

بنابر این گزارش، اعضای پاکستانی و افغانستانی شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس که با کارشکنی ترکیه نتوانستند به ترکیه سفر کنند چند روز پیش به صورت هوایی خود را به دمشق رسانده اند و قرار است در بیروت به این کاروان بپیوندند.

در همین حال در آخرین اتفاق در کاروان الی بیت المقدس دو تن از اعضای کاروان آزادی حاضر در کشتی «ماوی مرمره» و همچنین تعدادی از مجروحان تظاهرات یوم النکبه به شاخه آسیایی کاروان الی بیت المقدس پیوستند.

در همین حال این کاروان شب گذشته در قونیه  و در مرکز فرهنگی ـ اجتماعی «اندرون» مورد استقبال سازمان های مردم نهاد این شهر قرار گرفت و شام را میهمان این سازمان ها بود.

پس از شام، مراسم مختصری در این مرکز صورت گرفت که در آن عثمان حجت رئیس این مرکز فرهنگی ـ اجتماعی با اشاره به آیه «انما المومنون اخوه» اعضای کاروان را مصداق این آیه دانست و گفت: کسانی که از ادیان مختلف به این کاروان پیوسته اند همه آزادگان جهان هستند و امیدواریم این کاروان به اهداف خود برسد.

همچنین لطیف از دیگر روسای سازمان های مردم نهاد قونیه جمع کاروان الی بیت المقدس را جمعی نمونه خواند و گفت: ما به دنبال آزادی بشریت هستیم و باید در این راه موانع را برداریم که یکی از این موانع آزاد نبودن فلسطین و قدس است.

سلیم غفوری نماینده ایران و دبیر اتحادیه امت واحده نیز در سخنانی ضمن معرفی کاروان و مسیر طی شده از دهلی نو تا قونیه، یاد شهدای کشتی ماوی مرمره را گرامی داشت و گفت: قدس امروز مسئله بشریت است.

فضل عباس نماینده مردم فلسطین در شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس نیز در سخنانی از مردم ترکیه تشکر کرد و گفت: قدس شهر صلح و محبت و متعلق به مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و هر مسلکی است که به دنبال صلح و محبت است.

نظرات بینندگان