کد خبر: ۲۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

حضرت زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت است

آیت الله نوری همدانی، از حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) به عنوان نخستین شهید راه ولایت یاد کرد و حرکت در مسیر ترسیم شده توسط اهل بیت عصمت و طهارت را عامل مصونیت بخشی انسان دانست.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در درس خارج خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، به تبیین فضائل و مناقب این بانوی بزرگوار پرداخت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از حضرت زهرا(س) به عنوان اولین شهید راه ولایت یاد کرد و با اشاره به جایگاه برجسته ایشان، گفت: آیه تطهیر شامل حضرت زهرا(س) می شود، افزون بر این، احادیث بسیاری از پیامبر(ص) در فضیلت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به دفاعیات حضرت زهرا از حریم ولایت خاطرنشان کرد: بعد از آن که پیامبر(ص) دار دنیا را وداع گفتند، دختر گرامی‌شان در مقابل خلفا قیام کرد و آنها را دشمن می‌دانست و هیچ گاه آنها را به رسمیت نمی‌شناخت.

این مرجع تقلید افزود: تامل و مرور جریان فاطمه زهرا بسیار مهم و درس آموز است و اهل سنت نمی توانند در مقابل ادله فراوانی که وجود دارد، سخنی بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امام شناسی را یک اصل مهم در دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: امام زمان(عج) در سرنوشت و صلاح انسان و جامعه مؤثر است و اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

این مرجع تقلید پیمودن مسیر ائمه اطهار(ع) را عامل مصونیت انسان از افتادن به دام انحرافات ارزیابی کرد و با بیان اینکه انسان همیشه در معرض انحراف است، تاکید کرد: ما باید در هر زمان به اسوه ها و الگوها و راهنمایان که همان ائمه اطهار هستند، توجه کنیم و در صراطی که آنها ترسیم و توصیه کرده اند، قدم برداریم.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه امامت استمرار نبوت الهی است و امامان معصوم(ع) بهترین هادیان جامعه به شمار می آیند، تاکید کرد: فرقه ها و نحله های زیادی وجود دارند و برای گمراه و منحرف نشدن باید در صراط مستقیم حرکت کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان