کد خبر: ۲۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱

شمال بروجرد لرزيد

زلزله‌اي به بزرگي 3،6 ريشتر بامداد امروز شهرستان اشترينان در توابع بروجرد را لرزاند.

مدير كل مديريت بحران استان لرستان، در تشريح جزئيات اين زلزله كه در عمق پنج كيلومتري زمين به وقوع پيوسته گفت: شهرستان اشترينان بر روي گسل نهاوند واقع شده و به همين دليل نيروهاي امدادي و حرفه‌اي را در اين منطقه مستقر كرده‌ايم تا در صورت بروز زلزله بتوانند در كوتاه ترين زمان ممكن امداد رساني به مصدومان احتمالي را انجام دهند.

وي با بيان اينكه از همان لحظات اوليه وقوع زلزله در ساعت 5:44 صبح روز جمعه نيروهاي امدادي شامل نيروهاي هلال احمر، بخشداري و فرمانداري بروجرد در منطقه حاضر شده‌اند خاطرنشان كرد: خوشبختانه تا اين لحظه هيچ مورد خسارت جاني و مالي گزارش از سوي نيروهاي مستقر در محل و نيز شهروندان اعلام نشده است.

مدير كل مديريت بحران استان لرستان با بيان اينكه فعالترين گسل‌هاي منطقه زاگرس در استان لرستان واقع شده است،به ايسنا گفت: به همين دليل علاوه بر امدادگران كه در گزنيش آنان از نيروهاي حرفه‌اي با توان عملياتي و حساسيت بالا استفاده شده است مردم اين منطقه نيز آمادگي خوبي را در بحث پيشگيري از خطرات زلزله دارند.

به گفته آريايي، امكانات خوبي نيز در سطح استان براي امدادرساني و كمك به آسيب ديدگان زلزله در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام سايت ژئوفيزيك دانشگاه تهران در يك هفته گذشته يازده زمين لرزه و پس‌لرزه كه بزرگترين آنها 3،6 ريشتر بزرگي داشته است اين منطقه كه در 24 كيلومتري شمال بروجرد و 329 كيلومتري تهران واقع شده را لرزانده است.

انتهاي پيام

برچسب ها: شمال ، بروجرد ، زلزله
نظرات بینندگان