کد خبر: ۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

راه‌اندازی داروخانه دوستدار سالمند در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: داروخانه دوستدار سالمند در درمانگاه امام رضا (ع) شیراز به منظور خدمات‌دهی به سالمندان راه‌اندازی می‌شود.

محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته سلامت با حضور معاونان وی برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌های خبرنگاران حوزه سلامت در سال گذشته، اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت که از 18 فروردین ماه جاری آغاز شده، سالمندی و سلامت انتخاب شده است.

ایمانیه افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت‌های مختلفی از سال‌های گذشته در زمینه سالمندان در حال انجام است که راه‌اندازی و فعالیت کلینیک سالمندان در درمانگاه امام رضا (ع) از جمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی داروخانه دوستدار سالمند در شیراز از برنامه‌های آینده دانشگاه است که امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرستان‌های این استان نیز اجرایی شود.

این مسؤل ادامه داد: پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا از جمله بیماری‌های سالمندان است که برای کنترل آن‌ها از سنین جوانی و میان‌سالی در حال حاضر 12 کلینیک سلامت به غربالگری در این زمینه‌ها مشغول هستند.

معاون بهداشتی و رئیس ستاد هفته سلامت این دانشگاه نیز گفت: سالمندی و سلامت با توجه به وجود مسئله جهانی در زمینه بالا رفتن سن جمعیت در دنیا انتخاب شده است.

محسن مقدمی اضافه کرد: امسال علاوه بر توجه به شعار سالمندی و سلامت، شعار سال‌های گذشته نیز پی‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به سلامت سالمندان با تشکیل کمیته‌هایی از دو سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده است که بر اساس شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد.

مقدمی گفت: بیشتر بیماری‌هایی که در سالمندی اتفاق می‌افتد به دوران قبل از سالمندی باز می‌گردد که در صورت توجه به این مسئله می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد.

انتهای پیام/‌

نظرات بینندگان