کد خبر: ۲۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

اول مرداد ماه طرح ترافیک شیراز اجرایی می‌شود

مدیر اجرایی طرح ترافیک شهرداری شیراز گفت: طرح ارشادی آمد و شد خودروها با پلاک یکان زوج یا فرد، از اول مرداد ماه سال جاری در مبادی ورودی و خروجی هسته مرکزی شهر شیراز اجرا می‌شود.

محمدرضا امین گفت: در گام نخست، اجرای طرح محدوده ترافیکی شیراز با رویکرد ارشادی اجرا می‌شود که از امروز اطلاع رسانی آن آغاز شده و همزمان با اجرای این طرح، برخی کارهای ساماندهی معابر مانند نصب تابلوها و تجهیزات کنترل ترافیک انجام می¬شود.

وی افزود: در پی اجرای این طرح، از اوایل مرداد ماه امسال، به صورت ارشادی  از سوی پلیس راهور، طرح زوج و فرد شدن خودروها در هسته مرکزی شهر شروع می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شهرداری شیراز همچنین با تأکید بر این که طرح محدوده ترافیکی، طرح محدودیت و یا ممنوعیت نیست بلکه طرح مطلوبیت است تصریح کرد: کاهش آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی، کاهش شمار خودروها، بهبود و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مزایای اجرای طرح محدوده ترافیک است.

امین کاهش زمان سفرهای درون‌شهری، امدادرسانی و ارائه خدمات سریع‌تر و مطلوب‌تر نیروهای امدادی و انتظامی، صرفه‌جویی در میزان سوخت و افزایش بهره‌وری را از دیگر مزایای اجرای طرح محدوده ترافیکی برشمرد.

وی همچنین در ادامه به اصلاح و ساماندهی کاهنده‌های سرعت در سطح شهر شیراز اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در اولویت کاری سال جاری قرار گرفته است.

امین اضافه کرد: در سال 91 بسیاری از سرعت‌گیرها در شیراز اصلاح و ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان