کد خبر: ۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

آتلانتيك:دفاع آمریکا از سازمان منافقین اشتباه است

يك نشريه آمريكايي حمايت سياستمداران واشنگتن از سازمان تروريستي منافقين را باعث نفرت بيشتر مردم ايران از كاخ سفيد توصيف كرد.

«آتلانتيك» با اشتباه خواندن دفاع از اين سازمان تروريستي نوشت: آمريكا در دهه 1980 از ديكتاتور عراق، صدام حسين، دفاع مي كرد چون او بزرگترين دشمن ايران بود. صدام اكنون نابود شده است زيرا آمريكا كشور او را در سال 2003 اشغال كرد؛ جنگي كه به بهانه حمايت او از القاعده صورت گرفت در حالي كه صدام از القاعده حمايت نمي كرد. ولي صدام از گروه تروريست ديگري، يعني مجاهدين خلق حمايت مي كرد. در حال حاضر برخي مقامات آمريكايي خواهان حمايت از همين سازمان هستند زيرا آنها دشمن ايران هستند. بر اساس گزارش جديدي در نيويوركر، دولت بوش به مجاهدين خلق اسلحه و پول مي داده و امكانات آموزشي در نوادا در سال .2005
اين نشريه مي افزايد: امروزه جهان پيچيده تر از آن است كه فرض «دشمن دشمن من، دوست من است» درست از كار درآيد. ناديده گرفتن اين فرض و ناديده گرفتن منافع درازمدت با «حل و فصل» مسائل كوتاه مدت عملا به مشكلات بزرگتري در درازمدت مي انجامد. نمونه هاي آن عبارتند از حمايت از ديكتاتورهاي عربي براي سركوب احزاب اسلامگرا كه اكنون به قدرت رسيده اند و حمايت از دست راستي هاي آمريكاي لاتين كه به ديكتاتورهاي جنايتكار بدل شدند و همچنين حمايت از ستيزه جويان ضد شوروي كه بعدا عليه ما موضع گرفتند.
آتلانتيك نوشت: بگذاريد حتي فرض كنيم كه مجاهدين خلق، افكار ماركسيستي را كنار گذاشته اند. با اين وجود حمايت از اين گروه بيشتر از آنكه منفعت داشته باشد زيان دارد. اين سياست، حتي در مواردي كه كارساز است، باعث مي شود تروريست هاي مورد حمايت آمريكا احساسات ضدآمريكايي را تشويق كنند و مناقشات طولاني مدت و غيرقابل كنترلي را ايجاد نمايند.
آتلانتيك با تاكيد بر اينكه «اغلب ايراني ها باور ندارند كه مشي تروريستي سازمان عوض شده»، تاكيد مي كند: حمايت از چنين گروه هايي بيش از آن كه به سود ما باشد به منافع ما آسيب مي زند و حتي نيروهايي كه در ايران پيگير مذاكره با آمريكا باشند، بدين واسطه با چالش و تهديد در ايران مواجه خواهند شد. آمريكا چگونه مي تواند پاسخ كساني را بدهد كه مي پرسند حمايت از يك سازمان تروريستي چه نسبتي با حمايت از حقوق بشر و ملت ايران دارد؟
اين نشريه در پايان نوشت: انتشار اخباري نظير حمايت دولت آمريكا از سازمان هاي تروريستي ضد ايراني مي تواند باعث احساسات ضد آمريكايي بيشتر و نزديكي مضاعف مردم ايران به حاكميت شود و رفع مشكلات مهم آمريكا با ايران را دشوارتر سازد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان