کد خبر: ۲۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

چرا کارخانه سیمان فارس به خارج از شیراز انتقال داده نمی شود

عضو شورای شهر شیراز گفت: انتقال کارخانه سیمان از این شهر به فراموشی سپرده شده است.

مهدی خانی در گفتگو با خبرنگاران، یکی از مهمترین اولویتهای شهر شیراز را انتقال کارخانه سیمان از این شهر دانست افزود: اینکه انتقال این کارخانه به چه دلیلی انجام نمی شود هیچکس نمی داد.

وی با اشاره به خطر زیست محیطی این کارخانه تاکید کرد: شاید مسئولان استان از خطرات این کارخانه بی خبر هستند ولی باید برای چندمین بار اعلام کرد که خطرات زیست محیطی این کارخانه برای منطقه ای از شهر شیراز غیر قابل جبران است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه تمامی مراحل انتقال این کارخانه به مکانی جدید فراهم شده، یادآور شد: زمین این کارخانه در جاده خرامه آماده شده و حتی مقداری از وسائل مورد نیاز نیز خریداری و از طرفی اعتبارات نیز مشخص شده ولی همچنان در انجام این انتقال تعلل صورت می گیرد.

خانی ادامه داد: آثار این کم کاری به طور یقین به ضرر مردم شیراز خواهد بود زیرا محیط زیست این منطقه به خطر افتاده و آثار منفی آن را در برخی از مناطق شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات کارخانه های مخابرات راه دور، دنا و ... هر چه سریعتر برطرف شود، گفت: طی چند سال گذشته شاهد بروز مشکلاتی برای کارخانه های مخابرات راه دور، دنا و ... در شیراز بودیم که این مشکلات همچنان ادامه داد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: مسئولان استان و شهرستان باید نسبت به رفع این مشکلات به صورت عملی اقدام کنند تا در سال تولید ملی شاهد افزایش تولیدات و فعالیت های این کارخانه ها در شیراز و فارس باشیم.

خانی راه اندازی سریع ورزشگاه میانرود را از دیگر درخواست های مردم شیراز از مسئولان ارشد استان اعلام کرد و افزود: سالیان سال است که بحث راه اندازی ورزشگاه میانرود مطرح می شود و قول های مختلفی از جانب افراد مسئول داده شده اما همچنان شاهد نیمه کاره بودن این مجموعه هستیم.

وی یادآور شد: مسئولان استان نباید فراموش کنند که چنین بنایی با گذشت چندین سال چنانچه بدون استفاده باشد با فرسایش مواجه می شود و آن هنگام باید دوباره هزینه هایی را انجام داد.

نظرات بینندگان