کد خبر: ۲۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

سرمایه گذار ایتالیایی آب كشاورزی فارس راشیرین میکند

سرمایه گذار ایتالیایی برای وارد كردن دستگاه های آب شیرین كن در مصارف كشاورزی از ایتالیا و همچنین انتقال تكنولوژی و دانش به استان فارس اعلام آمادگی كرد.

سرمایه گذار ایتالیایی در دیدار با رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس با بیان اینكه معضل شوری تنها مختص استان فارس نیست،افزود: امروزه كمبود آب شرب و چگونگی تامین آن یكی از مسایل مهم و اساسی كشور های مختلف جهان است و به همین دلیل محققان در صد برآمده اند تا به دنبال راه های جدید باشند كه یكی از این موارد شیرین كردن آب ها ست.

\'والتر ناوارا\' گفت: ایران و ایتالیا دوكشور دارای تمدن های قدیمی و تاریخی می باشند كه تاكنون همكاری های خوبی نیز با یكدیگر داشته اند.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس در جلسه با سرمایه گذار ایتالیایی در خصوص پروژه شیرین كردن آب های شور در جهت مصارف كشاورزی گفت: بخش كشاورزی فارس همواره با محققان و كارشناسان ایتالیایی روابط صمیمانه ای دارد كه از آن جمله می توان به عقد قرار داد با شركت ایتا صدرا در زمینه كشت بافت و تولید نهال عاری از ویروس اشاره كرد.

مهندس مهرزاد خرد افزود: كمبود آب شیرین و قابل دسترسی در جهان در حال تبدیل شدن به یك معضل فراگیر است كه بی شك استفاده از دانش فنی، تكنولوژی روز و ساز و كار های اقتصادی در جهت شیرین سازی آب مورد تاكید جدی قرار دارد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس گفت: بخش كشاورزی فارس با برخورداری از كارشناسان و محققان با استعداد و توان علمی بالا این آمادگی را دارد تا از تمامی تجربیات و دستاوردهایی كه حاصل كار و تلاش چندین ساله محققان از كشور های دیگر به ویژه ایتالیا است، استفاده و آن ها را بومی سازی كند.

وی برخورداری از توجیه فنی را از ویژگی مهم در ارائه طرح های پیشنهادی جهت اجرا در بخش كشاورزی فارس عنوان كرد و گفت: در كنار در نظر گرفتن ابعاد فنی یك پروژه و حضور شركت های داخلی و خارجی كه در این زمینه به رقابت تنگاتنگ می پردازند، طرح و محصول نیز باید ازجهت اقتصادی توجیه پذیر و متناسب با شرایط استان فارس باشد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس گفت: محققان بخش تحقیقات در این راستا موفق شده اند با تولید بذر و نهال های مقاوم به خشكی و شوری به موفقیت های خوبی دست یابند و تا حدی توانسته اند این مشكل را در برخی مناطق رفع سازند.

خرد با بیان اینكه شوری آب یكی از موانع در مسیر پروژه های آبیاری تحت فشار در استان فارس است، اظهار داشت: همكاری دو جانبه در این راه می تواند در رفع این مشكل مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان