کد خبر: ۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱

واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در واکنش به ادعای سخنان گستاخانه وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، بازدید احمدی نژاد از جزیره ابوموسی را موضوعی داخلی خواند که در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور انجام شده است.

وی با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم روابط دو کشور، بر اهمیت گفت‌وگوهای دوجانبه به منظور حل و فصل سوء تفاهمات احتمالی تأکید کرد.

در همین حال وزارت خارجه امارات "سیف محمد عبید الزعابی" سفیر خود در تهران را برای مشاوره فراخواند. از سوی دیگر "علی سالم الدقباسی" رئیس پارلمان عربی، سفر احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای که از دفتر پارلمان عربی در قاهره منتشر شد، مدعی شد که سفر احمدی‌نژاد بیانگر حسن نیت و عزم ایران برای برقراری روابط دوستانه با امارات عربی متحده و کشورهای منطقه نیست.

وی افزود: امارات پیش از این راه‌حل این موضوع به روش‌های مسالمت‌آمیز از جمله مراجعه به دادگاه بین‌المللی را پیشنهاد کرده است اما ایران همچنان وقت‌کشی می‌کند در حالی که کشورهای عربی از حق مشروع امارات برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان