کد خبر: ۳۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

اهتزاز پرچم بحرین بربالای سفارت رژیم آل‌خلیفه در انگلیس

دو فعال بحرینی پرچم این کشور را بر بالای سفارت رژیم آل‌خلیفه در انگلیس به اهتزاز درآوردند.

شبکه خبری پرس تی‌ وی در خبری فوری از به اهتزاز درآوردن پرچم بحرین بر پشت بام سفارت رژیم آل‌خلیفه در لندن، پایتخت انگلیس خبر داد.

پرس تی وی در توضیح این خبر اعلام کرد که دو فعال بحرینی دقایقی پیش با ورود به سفارت رژیم آل‌خلیفه در لندن، موفق به بالا رفتن بر پشت‌بام این سفارتخانه و به اهتزار درآوردن پرچم این کشور شدند.

این درحالی است که "هله تهور نینگ اشمیت"، نخست وزیر دانمارک بار دیگر خواستار آزادی "عبد الهادی الخواجه"، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی شد که دارای تابعیت دانمارکی نیز می‌باشد و بیش از دو ماه در زندان‌های آل‌خلیفه در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

نخست وزیر دانمارک در نشست خبری در کپنهاگ گفت: مصرانه از بحرین می‌خواهیم تا نسبت به آزادی شهروند دانمارکی بحرینی‌تبار اقدام کند و درباره این موضوع نامه‌ای برای پادشاه بحرین نوشته‌ام. همچنین، با تماس‌های متعدد با شخصیت‌های سیاسی، توجه آن‌ها را به این موضوع جلب کردم و از آن‌ها خواسته‌ام برای آزادی عبدالهادی به دولت بحرین فشار آورند.

وی در ادامه گفت: آنچه از وضعیت عب دالهادی شنیده می‌شود، نگران‌ کننده است. در سطوح مختلف با مقام‌های بحرینی تماس برقرار کرده‌ایم و ویلی سوندال،وزیر خارجه دانمارک هم بطور جدی پیگیر این مسئله است.

الخواجه 15 فروردین (3 آوریل) به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان نظامی انتقال یافت.

وی ژوئن سال گذشته به اتهام شرکت در اعتراض‌های مردمی بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان