کد خبر: ۳۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

كشته شدن 45 تن در تازه ترين درگيري القاعده و ارتش يمن

در تازه ترين درگيري القاعده و ارتش يمن ، 45 نفر کشته شدند.

وزارت دفاع یمن جمعه اعلام کرد در جریان درگیری های شبه نظامیان القاعده و ارتش در منطقه ناآرام جنوب یمن که با پیشروی سربازان یمنی در شهر زنجبار همراه بود، 34 افراط گرای مسلح کشته شدند.

ازسوي ديگر، 11 عضو القاعده در حمله هواپيماهاي يمني در يمن کشته شدند.

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع یمن در توضیح این خبر افزود: 18 تن از شبه نظامیان القاعده، کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند و مابقی آنها از صحنه گریختند. درگیری ها در حومه شهر زنجبار به وقوع پیوست که نیروهای ارتش یمن از ماه مه تاکنون برای بازپس گیری آن درحال مبارزه با افراط گرایان بودند.

 این منبع افزود در این درگیری ها که پنجشنبه شب آغاز شد، دو سرباز ارتش یمن کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

 وزارت دفاع یمن همچنین اعلام کرد ارتش پیشرفت عمده ای به سوی زنجبار داشته است و عناصر گروه تروریستی القاعده را از تعدادی از مواضعی که آنها در اختیار داشتند بیرون رانده است.

 نظامیان یمنی و داوطلبان قبایلی به طور جداگانه ، چهارده نفر از شبه نظامیان را در شرق شهر لودر که شبه نظامیان ظرف دو هفته گذشته در تلاش بوده اند آن را به تصرف خود درآوردند، به قتل رساندند.

 از سوي ديگر، یک مسئول نظامی یمنی اعلام کرد نیروی هوایی این کشور عصر روز جمعه به اعضای القاعده در استان ابین، واقع در جنوب یمن، حمله کرده و یازده نفر از این افراد را کشتند.

 این مسئول نظامی یمنی که خواست نامش فاش نشود گفت دو فروند هواپیمای جنگی نیروی هوایی این کشور با حمله به اعضای القاعده در حدود یکصد و پنجاه کیلومتری مرکز استان ابین دست کم 11 نفر از اعضای القاعده را کشته و شماری از آنها را زخمی کردند.

 ارتش یمن از مي 2011 تاکنون با شاخه یمنی این گروه افراطی که زنجبار را به تصرف خود درآوردند، درحال نبرد بوده است.

انتهای پیام/20

برچسب ها: یمن ، القاعده
نظرات بینندگان