کد خبر: ۳۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

نقش انگلیس در کشتار هزاران غیرنظامی بیگناه

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی به نقش انگلیس در مسلح کردن حکومت‌های استبدادی و در نتیجه کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگناه اشاره کرد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که انگلیس با علم به آنکه دولت‌های سرکوبگر مرتکب اعمال بی‌رحمانه علیه مردم کشور خود می‌شوند، همچنان یکی از بزرگترین تأمین‌‌کنندگان تسلیحات به این کشورها است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس باید از نشست ماه ژوئیه درباره پیمان تجارت تسلیحات برای بحث درباره تعهد خود و دیگر دولت‌ها برای جلوگیری از چنین تجارت مرگباری استفاده کند.

بر اساس گزارش این سازمان هیچ‌کس نمی‌داند که چند صد هزار نفر از مردم عراق تحت حکومت صدام حسین کشته شدند اما ما می‌دانیم که حداقل برخی از این تسلیحاتی که برای این کشتارها استفاده می‌شود از شرکت‌های مستقر در انگلیس و آمریکا تهیه شده است. این سلاح‌ها با علم به آنکه این کشتارهای غیرنظامیان صورت می‌گیرد به صدام فروخته شد.

این گزارش می‌افزاید: رهبران جهان در ماه ژوئیه با یکدیگر دیدار می‌کنند تا اولین پیمان تجارت تسلیحات را با هدف کنترل این تجارت مرگبار مورد بررسی قرار دهد. با کمک شما، پیمان تجارت تسلیحات می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد اما این تنها در شرایطی تحقق پذیر است که این مسئله روشن شود که تسلیحات نباید به مکان‌هایی ارسال شود که خطر آن وجود دارد که این تسلیحات علیه حقوق بشر و مردم کشورها استفاده شود.

سازمان عفو بین‌الملل یک درخواست آنلاین مطرح کرده تا نخست‌وزیر انگلیس در اقدامات علیه حقوق بشر شرکت نکند.

انتهای پیام/20

برچسب ها: انگلیس ، غیرنظامی ، کشتار
نظرات بینندگان