کد خبر: ۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

برقراری تردد در کنارگذر شاهچراغ (ع)

استاندار فارس از برقرار شدن تردد عادی خودرو در کنارگذر شاه‌چراغ (ع) تا اواخر تیر ماه سال جاری خبر داد.

حسین صادق عابدین بعد از امروز در بازدید از طرح کنارگذر حرم احمدبن موسی (ع) گفت: بنا بر قولی که به مردم شیراز داده شد، بحث توسعه حرم حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) در برنامه‌های استانداری است و به زودی عملیات عمرانی میدان رو به روی این حرم مطهر آغاز و با اجرای آن، یک صحن نیز به محوطه این حرم مطهر اضافه می‌شود.

نماینده ارشد دولت در استان فارس افزود: در مسیر پروژه کنارگذر، عمده املاک تملک شده و اداره کل راه و شهرسازی این استان با کمک شهرداری هر چه سریع‌تر باید اقدام به تخریب و آزادسازی مسیر کنند.

وی ادامه داد: قرار ما با مجریان طرح این است که طی دو ماه، تمام املاک در این مسیر خریداری و تخریب شود و حداکثر یک ماه بعد آسفالت شده و زیر بار ترافیکی برود.

صادق عابدین تصریح کرد: به تمام ساکنین اطلاع لازم داده شده و با تعدادی از مالکان توافقات لازم صورت گرفته و در حال تخلیه هستند و کسانی که هنوز توافق نکرده‌اند تا دهم اردیبهشت ماه جاری از نظر قانونی برای توافق نهایی فرصت دارند.

مقام ارشد اجرایی استان فارس اضافه کرد: با این آزادسازی، میدان رو به روی حرم نیز آزاد شده و زیرساخت لازم برای فعالیت‌های عمرانی اصلی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در یکی دو ماه آینده پیمانکار تعیین شده توسط وزارت راه و شهرسازی جلوی حرم و در میدان شروع به کار می‌کند.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: با انجام این فعالیت‌های عمرانی، در حقیقت قولی که مبنی بر توسعه حرم به مردم داده شده بود جامه عمل می‌پوشد.

استاندار فارس با اشاره به شکایات مردم محل از تجمع معتادان و افراد بزهکار در بافت فرسوده منطقه تصریح کرد: فرماندار شهرستان شیراز با کمک نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف هستند هر چه سریع‌تر نسبت به تخریب کامل خانه‌های مخروبه که به محل سکونت معتادها بدل شده است اقدام کنند.

وی گفت: به دلیل اینکه این محدوده بافت فرسوده تلقی شده و متولی آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، جلسات متعددی با میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف بافت فرسوده برگزار شده است.

صادق عابدین بیان داشت: برخی از مسئولان در تهران تنها بر حفظ بافت‌های قدیمی تاکید دارند در حالی که آسیب‌های اجتماعی فراوانی که این بافت‌ها و املاک نیمه مخروبه ایجاد می‌شود غیر قابل اغماض است و گزارشات و فیلم‌هایی که از تردد معتادان و اراذل و اوباش در این بافت‌ها تهیه شده به مسئولان میراث فرهنگی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: عمده معضلی که باعث این وضعیت مصیبت‌بار شده بافت فرسوده این منطقه است و در صورتی که میراث فرهنگی اجازه دهد املاک قدیمی تخریب شود، شهرداری نیز مجوز مرتفع‌سازی را می‌دهد و بدین ترتیب روند نوسازی آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، در طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع)، 57 هکتار به مساحت حرم مطهر افزوده شده و طرح جامع توسعه حرم شامل توسعه صحن‌های آن نیز می‌شود.

مرحله نخست این طرح، ساخت کنارگذر احمدبن موسی (ع) به طول یک کیلو متر با هدف تغییر مسیر خودروها در جوار این حرم و به منظور روان‌سازی ترافیک است.

در بازدید استاندار از این محدوده پس از رویت برخی از خانه‌های نیمه مخروبه دستور تخریب فضاهای محل تجمع معتادان توسط وی صادر و برخی از کارتن‌خواب‌ها در محل توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شاهچراغ ، کنارگذر ، تردد
نظرات بینندگان