کد خبر: ۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

بهره‌برداری از 55 مرکز کانون پرورش فکری در فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس بهره‌برداری و آغاز به کار 55 مرکز کانون در این استان را از اهم اهداف این نهاد فرهنگی ذکر کرد.

مجتبی حق پرست صبح امروز در گردهمایی سالانه مربیان، کارشناسان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار داشت: در سال 90 دو دستاورد ارزشمند برای کانون این استان به ثمر رسید که یکی برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی استان فارس و دیگری سوگواره عاشورا بود.

وی افزود: سال گذشته 10 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این استان به بهره‌برداری رسید که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به فارس بود.

حق پرست ادامه داد: با افزایش  این 10 مرکز تعداد مراکز فارس به 51 مرکز رسید که با افتتاح و بهره‌برداری از چهار مرکز دیگر در شهرستان‌های این استان به 55 مورد می‌رسیم که فارس را در این زمینه در ردیف استان‌های برتر کشور قرار می‌دهد.

این مسئول فرهنگی بیان داشت: انتخاب چهار نفر از مربیان استان فارس در زمره مربیان کشوری و برگزیده شدن یکی از مربیان به عنوان قصه‌گوی برتر کشوری در سال 90 بسیار ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: مجموع رشد فعالیت‌های مراکز کانون پرورش این استان در سال 90 نسبت به 89،  16.3 درصد بود و از این نظر مراکز فیروزآباد، اقلید، فسا و کازرون به ترتیب بیشترین آمار رشد را در سال 90 داشته‌اند.

وی از میزان به امانت دادن کتاب در مراکز کانون به عنوان نشانه‌ای از رشد نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوان این استان یاد کرد و ابراز داشت: رقم این رشد در سال 90 نسبت به سال 89 ، 9.2 درصد بود و مرکز فیروزآباد در این زمینه جایگاه نخست را کسب کرد.

حق پرست رقم رشد قصه‌گویی در سال 90 نسبت به 89 را، 63 درصد ذکر و اضافه کرد: در سال 90 مراکز اقلید، فیروزآباد، فراشبند و مرکز شماره سه شیراز به ترتیب بالاترین جایگاه را در این زمینه داشتند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در پایان بر لزوم ارتقای جایگاه قصه و قصه‌گویی در این استان تاکید کرد و خواستار آن شد که هر مربی کانون در هفته حداقل دو قصه را در کارنامه کاری خود به ثبت برساند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان