کد خبر: ۳۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

کارگران مخابرات همچنان معترض‌اند

استاندارها می‌آیند و می‌روند اما مشکلات کارگران مخابرات راه دور در شیراز، هم‌چنان ادامه دارد.

شیرازه - در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تجلیل مقام کارگر ایرانی یکی از مسائلی است که باید به آن به خوبی پرداخته شود. این مهم البته صرفا با برگزاری همایش و انتخاب کارگر نمونه و یا مقاله نوشتن قابل انجام نیست. تجلیل واقعی از آن‌ها زمانی است که دردی از دردهای زندگی آن‌ها رفع شود. به خصوص در شرایط فعلی که متاسفانه و به هر دلیلی گرانی و تورم داد همه را درآورده است، توجه به مسائل معیشتی این قشر زحمت‌کش جامعه بسیار مهم‌تر شده است.

 

در این خصوص یکی از مواردی که چند سالی است در استان فارس مطرح بوده، ماجرای اعتراضات کارگران کارخانه مخابرات راه دور می‌باشد. ماجرایی که می‌شود گفت دیگر کشوری شده است و بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری حداقل یک‌بار گزارش از آن منتشر کرده اند. از سوی دیگر تجمع‌های این کارگران جلوی مجلس و برخی از وزارت‌خانه ها نیز به ملی شدن این پرونده کمک کرده است.

 

جدای از این‌که ریز مباحث این کارگران معترض چه بوده است، صرف این‌که از آنان حقی تضییع شده است و همه مسئولین از رئیس جمهور گرفته تا وزیر و استاندار و فرماندار و ... از این مسئله مطلع هستند اما، اعتراضات آنان هم‌چنان ادامه دارد.

 

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در اواخر فروردین‌‌ماه 1390 طی تذکری به دولت این‌گونه نوشته بود:

«علی رغم مصوبه سفر سوم دولت در فارس بر پرداخت کمک ۱۵ میلیارد تومانی به کارخانه ITI شیراز برای جبران بخشی از کسرهای این واحد تولیدی، متأسفانه در پیچ و خم اداری وزارتخانه‌های دولتی این مصوبه هنوز اجرائی نشده است. با عنایت به اینکه فشارهای روحی و روانی زیادی متوجه پرسنل این مجموعه است و کارکنان خدوم این مجموعه در طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی زیادی مشارکت داشته و بخش عمده‌ای از نیازهای کشور توسط این واحد تولیدی تأمین شده است، دستور حضرتعالی برای عمل به مصوبات دولت مایه امتنان است»

 

اما اکنون که یکسال از این تذکر می‌گذرد، بسیار دردناک است که قادری دیروز (11 اردیبهشت) در جمع کارگران استان فارس بازهم بر عدم وعده احمدی‌نژاد در خصوص حل مشکلات کارگران معترض کارخانه مخابرات راه دور شیراز سخن بگوید.

 

اما بی‌شک در این خصوص مسئولین ارشد استان باید پاسخگو باشند. استاندار قبلی احمدزاده کرمانی اگرچه در این خصوص قول‌هایی داد اما چیزی عاید این کارگران نشد. سجادی سرپرست استانداری نیز به روال احمدزاده عمل کرد. استاندار جدید یعنی صادق عابدین پیگیر ماجرا است و فرماندار شیراز را مامور رسیدگی به این پرونده تا رفع کامل مشکل کرده است  اما ...


 این هفته کارگر هم می‌گذرد و مسئولین در تجلیل از مقام شامخ کارگران، سخن می رانند اما این کارگران که بیش از دو سال است دریافتی‌ای از کارخانه نداشته‌اند، قرار است کی به حق خود برسند؟

نظرات بینندگان