کد خبر: ۳۰۶۶۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

واکنش تند فرخ زاده به تمسخر فرهنگ شیرازی ها

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت : عهدمان این باشد كه به هیچكس اجازه ندهیم در مقابل این همه بزرگی شیرازی ها عرض اندام كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ، محمد فرخ زاده در آیین افتتاح خانه شعر شیراز و دبیرخانه دائم شیراز در مركز شیرازشناسی ، هنرمندان را در معرفی این شهر حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : توجه همه جانبه به میراث فرهنگی از قبیل گویش شیرازی ، غذاهای سنتی و ... اهمیت بسیاری دارد.

وی با تاكید بر لزوم احیای سنت های شیرازی، گفت:به قدری در حوزه میراث فرهنگی، داشته داریم و از این نظر غنی هستیم كه می توانیم تمام دنیا و نسل های بعد را نیز بهره مند كنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینكه شیراز از گذشته تاكنون ، مهد تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی بوده است ، اظهار داشت : در چند سال اخیر حرف هایی در كشور به گوش می رسد كه برای مردم شیراز ناخوشایند است.

فرخ زاده با تاكید بر اینكه این موجی كه علیه شیرازی ها در كشور به راه افتاده،بی انصافی است، به دستاوردهای شیراز درزمینه های گوناگون علمی و عملی اشاره كرد و گفت: شیراز قطب سلامت،پزشكی،دانشگاهی،كشاورزی و الكترونیك كشوراست، حال چگونه امكان دارد متخصصان در این زمینه ها بدون تلاش شبانه روزی به این موفقیت ها رسیده باشند؟

وی افزود:ما محكم به تمام مردم می گوییم شیراز الحق و الانصاف و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در قله و حقیقتا شهر كار و تلاش و مهد تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی و سومین حرم اهل بیت (ع) بوده و هست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بیان كرد:اگر هر كدام از ما شیرازی ها به عنوان یك شهروند از این مواضع كوتاه بیاییم در حق شهر ، استان و حتی كشور جفا كرده ایم.

فرخ زاده ادامه داد : عهدمان این باشد كه به هیچكس اجازه ندهیم در مقابل این همه بزرگی شیرازی ها عرض اندام كند؛ لذا شعرا بسرایند ، محققان و نویسندگان بنویسند ، كارگران دوصدچندان زحمت بكشند، مهندسان تولید كنند تا حتی به مخیله كسی هم القابی كه شایسته شیرازی ها نیست، خطور نكند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هموطن
United States of America
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
0
تو این فکرم اگر تو این مراسم فرزاد اسم شهرهاو فرهنگهای ی دیگه رو میبرد مثل اصفهان/ مشهد/ لرستان/ ترک ها... باز هم واکنشتون اینجوری بود؟؟؟ بهتره کمی منصف باشید. یا زمانی که حمید ماهی صفت این همه تو جشنها فرهنگ ملت ایران رو به شوخی میگیره به کسی هم بر میخوره؟ خوبه که جناب حسنی حرف بدی نزده فقط یه کلام جهت همکاری مردم شیرزا رو با مجری به همراه طنازی خاص خودش خواسته. خدا جماعت ایران رو با این قوم شیراز درنیندازه کهدیگه اگر افتاد حسابش با کرام الکاتبینه
ع. هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
0
یک تحلیل

مباحثی که در موضوع فرهنگ تلاش در شیراز رایج شده است جریانی استکباری است؛ همانطور که ایجاد فضای توهین به اقوام ایرانی نظیر ترک، کرد، لر و غیره برای مقاصدی پلید همچون ایجاد یاس در هویت قومی، اختلاف اندازی در میان قومیت ها و همگرایی اجتماعی به سمت فرهنگ غربی در سایت ها و سایر رسانه ها شیوع پیداکرده است، فرهنگ زندگی شیرازی نیز در معرض چنین هجمه ای است که در سایت ها و شبکه های اجتماعی هم مشاهده می شود. گمان می رود یکی از این مقاصد تضعیف فرهنگ کار در شیراز به سبب موقعیت خاص فرهنگی و مذهبی آن و ایجاد مامنی برای جریان های معاند فرصت طلب و عیاش است. چرا که اگر فرهنگ کار در جامعه مستقر نباشد لودگی و بی دینی افزایش می یابد و پایگاه علمی، هنری، مذهبی و اقتصادی این شهر آسیب می بیند و این از عادات سخیف و کریح دشمن است که چنین جریانات روانی را در جوامع مختلف به راه می اندازد و بهره برداری های گوناگون از آن میکند. توجه به این نکته هم ضروری است که در شیراز فرهنگ تلاش در برخی موارد ضعیف است لذا دستگاه های فرهنگی متولی ضمن اینکه به این مباحث پاسخ می گویند مساله خطیر فرهنگ را از طرقی همچون قانون گذاری، نهادسازی و اصلاح نهادی، جریان سای فرهنگی، رفع آسیب ها و تهدیدات فرهنگی و غیره سازمان دهند و تفاوت آن را با مصرف بودجه فرهنگی معنا ببخشند

کیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
2
سلام

ای بابا........

چقد خوب میشه که فقط یه ذره جنبه ی شوخی کردن باهامون رو ببریم بالا!!!!!!!

مگه اون بنده خدا چی گفته که انقد بزرگش می کنید؟!

والا بخدا!!!!!
doost
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
4
baese eftekhare shirazeehast ke fardi hamchon jenabe aghaye farokhzade hameeye anha va shahreshan bashad.omidvaram ke ishan ra dar darajat balatar bebinim.
باران
France
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
0
من خودم شیرازیم زودتر از بچه هایی ک از شهر های دیگه دانشجو هستن میرسم کلاس....اسم شیراز بد در رفته وگرنه خودشون بدترن
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
0
جناب فرخ زاده عزیز با تشکر از تذکر بجا و عالیتان شما مایه مباهات شیراز و امیدوارم موفق باشید دوست عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
0
آقای فرخ زاده شما که اهل آبادان هستید چگونه خود را به شیرازیها چسبانده اید .