کد خبر: ۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

نقشه سعودی ها برای به آتش کشیدن یمن

عضو شورای سیاسی حوثی ها تأکید کرد، بیانیه این گروه مبنی بر متهم کردن ریاض برای به آتش کشیدن استان \'حجه\' یمن، برخاسته از مسئولیت پذیری ملی، دینی و اسلامی حوثی ها است.

عضو شورای سیاسی حوثی ها تأکید کرد، بیانیه این گروه مبنی بر متهم کردن ریاض برای به آتش کشیدن استان "حجه" یمن، برخاسته از مسئولیت پذیری ملی، دینی و اسلامی حوثی ها است.

"یوسف الفیشی" شامکاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، با اشاره به ادامه عملیات نظامی آمریکا در یمن به بهانه مبارزه با القاعده، اظهار داشت: هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی مردان، زنان و کودکان یمنی را می کشند و منازل شهروندان را ویران می کنند.

 وی افزود: اگر در یمن افرادی تحت عنوان مجرم، مفسد، قاتل، و قانون شکن وجود داشته باشند، خود یمنی ها مسئول محاکمه و مجازات آنها هستند؛ نه اینکه افرادی از خارج بیایند و حاکمیت یمن و حریم آبی، هوایی و خاکی این کشور را نقض کنند.

 الفیشی با اشاره به بیانه حوثی ها مبنی بر اینکه ریاض خود را برای سوزاندن استان "حجه" یمن آماده می کند، خاطرنشان کرد: این بیانیه حوثی ها برخاسته از احساس مسئولیت دینی، اسلامی و ملی، و برای مقابله با دخالتهای خارجی در امور داخلی یمن است.

 الفیشی خاطرنشان کرد: یمن از بحران های مزدوری، دخالتهای خارجی و سلطه بیگانه در بحران حضور اشغالگران گرفتار شده است .. برخی افراد در مقابل دستیابی به پست وزارتی درحال پوشش دادن به طرح آمریکایی – سعودی در یمن هستند، و یمنی ها را به مقابله با یک دشمن وهمی تشویق می کنند.

 الفیشی ادامه داد: عربستان سعودی بازیچه دست آمریکا است و از شیوخ برخی عشایر استان حجه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، و سلاح های کشنده و ویرانگر در اختیار آنها قرار می دهد تا این استان به دست خود ساکنان آن نابود و ویران شود.

 الفیشی خاطرنشان کرد: اگر عربستان سعودی به دنبال امنیت و ثبات یمن بود از برخی گروه های این کشور حمایت مالی و تسلیحاتی نمی کرد و در مقابل برخی گروه ها جبهه نمی گرفت و با آنها نمی جنگید؛ بلکه از طرح هایی حمایت می کرد که موجب رشد و توسعه یمن می شد، و در این کشور بیمارستان می ساخت.

 
برچسب ها: ریاض ، یمن ، آتش کشیدن
نظرات بینندگان