کد خبر: ۳۰۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

مدیرعامل قطار شهری شیراز ناپدید شد!

در حالی‌که شهرداری شیراز با مرخصی 21 روزه مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز موافقت ننموده است، وی چند روزی است که سر کار خود حاضر نشده است و این مسئله موجب کندی روند اجرایی مترو شده است.

شیرازه - اصولا نمی‌توان حاشیه را از شورای شهر شیراز جدا کرد! پس از سلسله جلساتی که با کارشکنی برخی اعضای شورا در انتخاب هیئت رئیسه جدید  صورت گرفت (که البته آن اعضا مدعی‌اند کارشان قانونی بوده است) دیروز جلسه شورا با مسئله دیگری روبرو شد.

چند روزی هست که برخی رسانه‌ها از تغییر مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز خبر می‌دهند. این مسئله اما دیروز در صحن شورا بیان شد تا بار دیگر مردم شیراز شاهد برخی بازی های عجیب از سوی برخی از اعضای شورای شهر باشند.


 خانی،‌عضو شورا: این مدير از سرمايه هاي مديريتي شهر است!

ماجرا از آن جا آغاز شد كه ابتدا مهدي خاني عضو شوراي اسلامي شهر شيراز به طرح مباحث غيررسمي پيرامون جابجايي مديرعامل قطار شهري شيراز اشاره كرد و گفت: مشخص نيست چه كساني به دنبال اين بحث هستند و چه انگيزها ي پشت اين جريان قرار دارد. وي افزود: جالب است با مديران سازماني كه به خوبي دارد كار مي كند، كار داريم اما به سازمان هاي ضعيف نگاهي هم نمی اندازيم.

به گزارش عصر مردم، خاني با تأكيد بر اين كه مديرعامل قطار شهري شيراز، مديري صاحب سبك، پخته و ورزيده است، گفت: اين مدير از سرمايه هاي مديريتي شهر است و با سرمايه شهر نمي شوداين گونه برخورد كرد.

خاني يادآور شد: بحث تغيير مديرعامل قطار شهري جاي زيادي براي توضيح دارد و بايد مشخص شود چه كسي مسئول پاسخ گفتن به اين سؤالات است.

 پس از اين اظهارات رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز خطاب به اعضاي شورا، گفت: امروز مهندس محرابيان دستيار رئيس جمهور براي كه يكي" مهر ماندگار " سركشي از پروژه هاي از آنها مترو شيراز ميب اشد به شيراز مي آيند، لذا شهردار شيراز و مديرعامل قطار شهري بايد با همراهي دستيار رئيس جمهور وي را در جريان آخرين وضعيت اين پروژه و نيازها قرار دهند تا اين پروژه هر چه سريعت ر به مرحله عملياتي وبهره برداري برسد.

 

معین، عضو شورا: مديرعامل قطار شهري در مرخصي اجباري به سر ميبرد!

در اينجا سيد محسن معين گفت: چگونه وقتي مديرعامل قطار شهري در مرخصي اجباري به سر ميبرد ميتواند دستيار رئيس جمهور را همراهي كند! وي كه با لحني گلايهآ ميز سخن مي گفت، افزود: الان يك ماه است كه سازمان قطار شهري مدير و برنامه ريز ندارد و كارها در آنجا كاملاً سست شده است.

رئيس شورا هم پس از شنيدن اظهارات معين گفت: من نمي دانستم كه مديرعامل قطار شهري در مرخصي اجباري به سر ميبرند.

معين هم در پاسخ به وي گفت: از آقاي شهردار بپرسيد كه گفتها ند برو مرخصي جانشين شما هم مشخص شده است.

در اينجا شهردار شيراز به اظهارات معين واكنش نشان داد و گفت: واقعاً مديرعامل قطار شهري به شما گفته كه من از وي خواسته ام به مرخصي اجباري برود اگر اين اظهارات واقعي باشد، به مديريت ايشان شك كنيد.

پس از اين سخنان معين بار ديگر سخنان شهردار را قطع كرد و گفت: اين چه وضع مديريت شهر است اگر قصد تغيير داريد تكليف را روشن مشخص كنيد امروز مهمترين پروژه عمراني شهر روي زمين مانده است.

 

رئیس شورا: من نمي دانستم

زحمتكش در اينجا وارد بحث شد و گفت: من نمي دانستم، البته رونوشت تقاضاي مرخصي 21 روزه ايشان به شورا آمد و من فكر كردم چگونه در اين اوضاع و احوال مي شود اينقدر مرخصي رفت. وي سپس خواستار توضيح شهردار در خصوص علت عدم حضور مديرعامل قطار شهري در اين سازمان شد.

 

شهردار: با مرخصي مديرعامل قطار شهري موافقت نشد

شهردار شيراز هم گفت: هفته گذشته جلسه اي پيرامون قطار شهري چند كلانشهر در تهران برگزار شد. در آن زمان با من تماس گرفت و گفت: حتماً مديرعامل قطار شهري بايد در آن جلسه باشد كه من با ايشان تماس گرفتم.

عليرضا پاك فطرت افزود: هنوز هيچكس در خصوص تغيير مديرعامل قطار شهري چيزي به من نگفته و جانشيني هم براي ايشان مشخص نشده است و ما بسيار خوشحال خواهيم بود كه ايشان بر سر كار بيايند.

وي تصريح كرد: مديرعامل سازمان قطار شهري در خصوص پروژه قطار شهري و خريد واگن هاي آن 12 روز در كشور چين به سر ميبرد و يك هفته بعد از آن كه به شيراز آمد، از تاريخ يازدهم ارديبهشت ماه تقاضاي 21 روز مرخصي نمود كه هنوز با مرخصي ايشان موافقت نشده است.

شهردار شيراز تصريح كرد: وجود مديرعامل قطار شهري در رأس اين سازمان تا آخر لازم است و ما دوست داريم مهندس رجبي با دست خودشان واگن ها را وارد شهر كنند و مردم را سوار مترو نمايند.

پاك فطرت خاطرنشان كرد: اين نكته را نيز بايد مد نظر داشت كه بيش از 50 درصد بودجه قطار شهري را دولت تأمين مي كند لذا وزارت كشور و استانداري هم در تعيين مديرعامل ميت وانند نقش داشته باشند. وي خطاب به اعضاي شورا گفت: اگر قرار بر تغيير بود حتماً اعضاي شورا در جريان قرار مي گرفتند، البته هر مديري يك روز عوض مي شود اما ما دوست داريم مديرعامل قطار شهري پس از بهرهب رداري از مترو و با ميل خودشان تغيير يابند. اما به هر حال يادتان باشد كه وزارت كشور و استانداري هم در تغيير مديرعامل قطار شهري نقش تعيين كننده اي دارند.

 

شهردار: خواهش مي كنم به سر كار خود بازگرديد

شهردار شيراز در پايان بار ديگر اظهار داشت: از مديرعامل قطار شهري شيراز خواهش مي كنم به سر كارشان برگردند. اين در حالي است كه تاكنون مرخصي ايشان امضاء نشده و رسانه ها آن را اعلام نمايند.

 

به گزارش شیرازه، متروی شیراز یکی از ده‌ها طرحی است که بناست تا پایان این دوره از ریاست جمهوری افتتاح شود. مسئولین مترو شهری وعده داده اند که فاز یک این طرح در بهمن ماه آغاز به کار می کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
11
لابد یک پیشرفتی داشته، و به یک عده خاص!!!! باجی داده نشده، و به مذاقشان خوش نیامده، که می خواهند عوضش کنن!!!!!!