کد خبر: ۳۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

همایش «عفاف و حجاب» در شیراز برگزار شد

همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) همایش «عفاف و حجاب» با حضور بیش از 180 نفر از فعالان فرهنگی خواهر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در شیراز برگزار شد.

رضا باقری سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس  اظهار داشت: نشر و توسعه علوم و معارف قرآنی، نبوی، علوی، فاطمی، حسینی و رضوی به عنوان رسالت خطیر فعالان فرهنگی خواهر کانون‌های مساجد همواره مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خواهران با اجرای فعالیت‌های خوب و گسترده حضور منسجمی در کانون‌های مساجد دارند و لازم است که این فعالیت‌ها به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی شود.

باقری افزود: ورود به بحث عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد و به ویژه خواهران عضو این کانون‌ها است که در این زمینه و در راستای اشاعه فرهنگ حجاب می‌توانند نقش اساسی و مؤثری را در بین بانوان ایفا کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در انجام این رسالت از برنامه و طرح نو و خلاقانه استقبال می‌کنیم که در این مورد می‌توانید با هماهنگی با مدیران کانون‌های خود به ارسال این طرح‌ها اقدام کنید.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام علی‌محمد پور، مدیر آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به بیان توضیحاتی در مورد فعالیت‌های کانون تخصصی چهره به چهره پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام احمد کشاورزی، مدیر امور قرآنی و کتابخانه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس در این همایش ضمن بیان خصوصیات بارز اخلاقی حضرت زهرا (س) گفت: اگر در مورد نحوه زندگی تفکر کنیم متوجه می‌شویم که خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های ظاهری را از پدر و مادر فرا می‌‌گیریم و نحوه برخورد والدین بر افراد خانواده تاثیرگذار است.

وی در ادامه بر الگوگیری خواهران از سیره زندگی حضرت زهرا (س) در تربیت فرزند تاکید کرد و افزود: عفت در کلام از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا بود.

کشاورزی خاطرنشان کرد: در خانواده مذهبی مسئولیت دو صد چندان بیشتر است چراکه برخی اوقات با مقدس‌مآبی و برخی سختگیری‌های شدید ممکن است آسیب‌پذیری بیشتر شود.

در ادامه، هانیه پرهیزکار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد حجاب در ادیان مختلف، پوشش در ادوار و ادیان، لزوم آگاهی‌بخشی به دختران جوان در مورد عفاف و حجاب سخن گفت و به سئوالات خواهران حاضر در همایش پاسخ داد.

همچنین شاعران عضو کانون‌های مساجد این استان به قرائت سروده‌های خود پرداختند و از 10 نفر از فعالان فرهنگی خواهر فعال در کانون‌های مساجد فارس تقدیر شد.

انتهای پیام/20

برچسب ها: همایش ، عفاف و حجاب ، شیراز ، advhc
نظرات بینندگان