کد خبر: ۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

تدوین طرح جامع پژوهشی در دانشگاه شیراز

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: در این دانشگاه به دنبال تدوین طرح جامع پژوهشی هستیم تا خط‌مشی کلی پژوهشمان را درحوزه‌های مختلف مشخص کنیم.

مصطفی سعادت اظهار داشت: یکی از محورهایی که در زمینه اقتصاد کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، بالا بردن بهره‌وری از نیروی کار در زمینه کشاورزی است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز ادامه داد: در کشورهای پیشرفته که این نوع بهره‌وری بالا است، در تبدیل انرژی‌های فسیلی به فرآورده‌های کشاورزی، دارای بهره‌وری بسیار پایینی هستند.

وی بیان کرد: در زمینه تدوین این طرح می‌طلبد که با همتی والا تغییراتی در نوع استفاده از انرژی‌های نو و نیز محدود کردن استفاده از انرژی‌های فسیلی در امر کشاورزی صورت پذیرد.

سعادت با بیان این که استان فارس در زمینه کشاورزی دارای جایگاه بسیار بالایی است، اضافه کرد: باید کشاورزی پایدار و امنیت غذایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی صحبت از امنیت غذایی می‌کنیم به نوعی در ذهن انسان سلامت افراد جامعه متبلور می‌شود و این امر مقوله‌ بسیار پیچیده‌ای است. سعادت با بیان این که برای رسیدن به کشاورزی پایدار و تامین غذای سالم برای مردم و ایجاد امنیت غذایی باید کارهایی صورت گیرد، تصریح کرد: باید یکی از اقدامات بسیار اساسی افزایش بهره‌وری‌های پایدار باشد.

وی همچنین ابراز داشت: گاهی ممکن است بهره‌وری‌ها به صورت ناپایدار و در مقطعی از زمان افزایش پیدا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر ما محدودیت‌های بسیاری داریم و محدودیت‌های ما با توجه به اقلیمی که در آن قرار گرفته‌ایم مشخص است و اگر بخواهیم مدل اقتصادی پایدار و به همراه آن افزایش بهره‌وری را داشته باشیم، باید به محدودیت‌های کشور خودمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/20

برچسب ها: دانشگاه شیراز ، شیراز ، advhc
نظرات بینندگان