کد خبر: ۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

منصورمیرزائیان؛عنایات امام ورهبری نسبت عشایر دربعضی جاها رعایت نمیشود

 فرمانده سپاه عشایر فارس دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:عنایات حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری نسبت به عشایر دربرخی جاها رعایت نمیشود.
منصور میرزائیان دیروز در نشست خبری در دفتر فرماندهی سپاه عشایر فارس، با اشاره به اینکه اردیبشهت ماه، ماهی پر از برکت به خصوص برای استان فارس است، بیان داشت: یک از رخدادهای بزرگ و به یادماندنی برای جامعه عشایر 29 اردیبشهت 58 است، زمانی که جمعی از عشایر کشور به دیدار با حضرت امام (ره) نائل شدند.
 
وی با بیان اینکه در 29 اردیبهشت 58 حضرت امام خمینی(ره) عشایر را ذخایر انقلاب معرفی کردند، افزود: در آن روز امام خمینی(ره) حجت را بر تمام مسئولان نسبت به قشر عشایر تمام کردند.
 
فرمانده سپاه عشایر فارس خاطرنشان کرد: امام (ره) عشایر را در کنار نیروهای مسلح دانستند.
 
میرزائیان با اشاره به اینکه برای جامعه عشایر این یک افتخار است و اما برای بسیج عشایر افتخاری دو چندان که روز 29 اردیبشهت ماه را به نام روز بسیج عشایر نامگذاری شده است، گفت: سپاه عشایر فارس ضمن گرامیداشت این روز بزرگ هر ساله برنامه های متنوعی چون رزمایش، جشنواره، همایش، هم اندیش و غیره در این راستا برگزار می کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های سپاه عشایر فارس در روز بسیج عشایر تصریح کرد: مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی در رده های مختلف بسیج عشایر در نظر گرفته شده است.
 
فرمانده سپاه عشایر فارس رزمایش دسته های واکنش سریع بسیج عشایر فارس از گردان های عاشورای عشایری را یکی از برنامه های قابل توجه در این روز دانست و عنوان کرد: در 28 و 29 اردیبشهت ماه جاری به مدت 48 ساعت در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون در 35 کیلومتری شیراز این رزمایش را برگزار می کنیم.
 
میزائیان با بیان اینکه از ایلات قشقایی، خمسه عرب، لر و بخش کهمره در این رزمایش شرکت داده شده است، اذعان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ عشایری، آمادگی و ارتقای توان بسیج و هم چنین پیاده شدن برنامه های تربیتی و معرفتی در قالب تشکیل حلقه های شجره طیبه می باشد.
 
وی همچنین رزم شبانه، دفاع از کوی برزن، راهپیمای شبانه، برگزاری دعای کمیل و ندبه را نیز از دیگر برنامه های سپاه عشایر دانست.
 
فرمانده سپاه عشایر فارس برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان نظامی و انتظامی فارس و حضور یک پارچه همه نیروها با لباس عشایر در نماز جمعه این هفته جاری را دو مراسم بزرک در این رزمایش ذکر کرد.
 
میرزائیان ارتقا و آمادگی توان دفاعی بسیج، تربیت و خودسازی بسیجیان و بصیرت افزایی آنان را سه نقطه تلاقی در ین رزمایش عنوان کرد و بیان داشت: قشر عشایر وفاداری خود را به نظام، انقلاب، شهدا و ارزش ها نشان داده اند، اما شاهد این هستیم که عنایات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد عشایر آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه جایگاه رسیدگی به مشکلات عشایر در ساختارها و در سطح کلان کمتر لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش ها در کشور بویژه بخش فرهنگی متولی برای عشایر ملموس مانده است.
 
فرمانده سپاه عشایر فارس گفت: جامعه عشایر به عنوان قشری مولد و زحمتکش هستند واگر مورد توجه مسئولان واقع شوند، قسمت اعظمی از راه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق خواهد شد.
نظرات بینندگان