کد خبر: ۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

ضرغام صادقی؛ دولت در مورد شیب افزایش قیمت ها شتاب به خرج داد

دکتر ضرغام صادقی گفت: دولت در طرح هدفمندی در مواردی مانند شیب افزایش قیمت ها به ویژه در مورد حامل های انرژی ، شتاب به خرج داد و فرصت نداد تا آمادگی لازم در جامعه به وجود بیاید.

 به گزارش شیرازه،منتخب اول مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی درهمایش "تبیین وبررسی نظرات ومشکلات اصناف شیراز" ضمن اعلام آمادگی کامل برای شنیدن مشکلات صنوف اظهارداشت: در صدد هستیم با مردم،اصناف و افرادی که در سرنوشت مردم دخیل اند و برای خدمت به مردم پیشقدم هستند ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم و از نقطه نظرات آنها استفاده کنیم چرا که اعتقاد داریم این جلسات می تواند یک خاستگاه و جایگاه ابراز مشکلات و انتقادات باشد ودرعین حال منظرگاه ارزشمندی برای ارائه طریق در آینده است. وی در ادامه در رایطه با طرح تحول اقتصادی و یارانه ها گفت: طرح تحول اقتصادی و یارانه ها گفت: طرح تحول اقتصادی به عنوان یک طرح اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری است اما در خلال اجرای آن مشکلاتی بوجود آمد که باید به کمک دولت ، مردم و مجلس سعی در رفع اشکالات آن کنیم تا به کلیت نظام کمک شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم افزود:بخشی از طرح عظیم تحول اقتصادی بحث هدفمندی یارانه ها است و اگراز این دوران گذار به سلامت عبور کنیم در سال های آتی بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت. دکتر صادقی خاطر نشان کرد:دولت در طرح هدفمندی در مواردی مانند شیب افزایش قیمت ها به ویژه در مورد حامل های انرژی ، شتاب به خرج دادو فرصت نداد تا آمادگی لازم در جامعه به وجود بیاید. همچنین عوارض جانبی طرح هدفمندی در مرحله نخست به خوبی مدیریت نشد و باید مرحله دوم طرح با دقت بیشتری اجرا گردد.

صادقی با بیان اینکه صنوف یکی از جایگاه هایی است که می تواند در کاهش تورم موثر باشد عنوان کرد: در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی توسط دشمنان خارجی نظام دامن زده می شود و پاره ای نزاعات داخلی نیز برآتش آن می افزاید و لازم است که تورم روانی، انتظاری و واقعی به کمک اصناف مدیریت شود تا به اهداف طرح هدفمندی دست یابیم. اصناف نیز در این شرایط خاص اقتصادی کشور باید به یاری نظام بیایند و به جای انتقاد به سمت و سویی بروند که در کاهش قیمت ها با یکدیگر رقابت کنند. البته این بدان معنا نیست که انتقاد نکنیم بلکه بایددر یک فضای آرام و تفکری مشکلات را پیگیری نماییم.    

 منبع:خبرجنوب

نظرات بینندگان