کد خبر: ۳۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

اسرائيل نیروهای شركت نفت عربستان را آموزش می دهد

مقامات بزرگترین شركت نفت عربستان باخریدیك برنامه مهم رایانه ای از یك شركت صهیونیستی،ملزم شده اند كه برای آموزش نیروهای خود ازمتخصصان اسراییلی بهره ببرند.

روزنامه صهیونیستی \'یدیعوت احرونوت\' روز جمعه طی خبری با عنوان \'نفت عربستان سعودی در دست ماست\' نوشت: بزرگترین شركت نفت سعودی به نام \'یانر\' كه تحت تملك شیخ \'عبد العزیزفاید\' قرار دارد، اخیرا یك برنامه رایانه ای از یك شركت اسراییلی خریداری كرده است.

 
به نوشته این روزنامه، این شركت كه قصد داشته با بهینه سازی دانش كاركنان خود وضعیت بهتری در تجارت داشته باشد، تعدادی از متخصصان خود را به منظور شركت در یك نمایشگاه بین المللی، به ملبورن استرالیا اعزام كرده و در این نمایشگاه شركت مذكور تصمیم به خریداری برنامه ای از شركت \'دارونت\' اسراییلی می گیرد.
 
مركز اصلی این شركت در شهر \'رمات گان\' در فلسطین اشغالی و در نزدیكی \'تل آویو\' واقع بوده و مركز پشتیبانی فنی آن نیز در شهرك صهیونیست نشین \'العاد\' قرار دارد.
 
شركت سعودی كه برنامه ای به نام TMB كه مختص مدیریت شركت های بزرگ است، از این شركت اسراییلی خریداری كرده كه بهای تقریبی این برنامه به 200 هزار دلار می رسد.
 
پس از انجام این معامله قرار بر این شده كه كادر شركت سعودی به منظور شركت در كلاس های آموزشی این برنامه به ملبورن رفته و توسط 18 متخصص صهیونیست آموزش یابند.
 
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، فضای كلی این دوره آموزشی خوب ارزیابی شده است؛ البته مقامات سعودی شرط كرده اند كه این آموزش ها به نحوی انجام شود كه دیگر كاركنان این شركت مجبور نشوند به منظور شركت در دوره های تكمیلی به شهرك العاد در سرزمین های اشغالی سفر كنند.
 
همچنین براساس نوشته این روزنامه، \'ایفی شبینترسكی\' رییس پلیس رژیم صهیونیستی گفته است كه میزان معاملات مالی میان این رژیم با عربستان سعودی به این حد ختم نخواهد شد و اگر سعودی ها در گفت وگوهای خود ترسی به دل راه ندهند، در آینده با فعالیت تكنولوژی های اسراییلی بسیار شادمان تر خواهند بود.
انتهای پیام/20
برچسب ها: اسرائیل ، عربستان ، نفت ، آموزش
نظرات بینندگان