کد خبر: ۳۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

سومین حرم‌اهل‌بیت باید ازنظر حجب‌و‌حیا شهره باشد

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت : امروز شیراز باید به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران ، از نظر حجب و حیا شهره باشد و مربیان یکی از عوامل موثر در ترویج معروفات هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ، محمد فرخ زاده در مراسم تجلیل از مربیان این حوزه معاونت با بیان اینکه نقش تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست ، اظهار داشت : نباید نقش موثر مربیان در مهارت آموزشی و ایجاد فضای حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در عرصه  های آموزشی دست کم گرفت.

وی با اشاره به تفاوت های معلمان و مربیان گفت : مربیان به دلیل اینکه علم و عمل را با هم منتقل می کنند ، در تمام دنیا نگاه متفاوتی به آنها وجود دارد و کار آنها گرانقیمت و ارزشمندتر تلقی می گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بر اشاعه حجاب و عفاف توسط مربیان این مجموعه تاکید و با بیان اینکه شیراز را باید به آنچه که واقعا در شانش است ، برازنده کنیم ، خاطرنشان کرد : امروز شیراز باید به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران ، از نظر حجب و حیا شهره باشد و شما یکی از عوامل موثر در ترویج معروفات هستید.

فرخ زاده با تاکید بر لزوم توجه به مباحث دینداری و انتقال این مباحث توسط مربیان ، گفت : طی یک بررسی 95 درصد از افرادی که مرتکب جرم شده اند ، اعلام کرده اند که نماز نمی‌خوانده اند و 5 درصد باقی مانده نیز اذعان کرده اند که از وقتی نماز نخوانده اند دچار مشکل شده اند.

وی خطاب به مربیان حاضر افزود : شما باید روحیه امیدواری و نشاط را در بین مردم ارتقا دهید و زحماتی که در شهر در زمینه خدمات رسانی انجام می شود را به مخاطبانتان منتقل کنید.

فرخ زاده در ادامه با اشاره به برگزاری دوره روش تدریس برای مربیان سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در سال گذشته ، از برگزاری دوره های مشابه آموزشی برای استاندارد سازی آموزش و ارتقای کیفی فعالیت این مربیان در سال جاری خبر داد .

در ادامه این جلسه مشاور فرهنگی شهردار شیراز اظهار داشت : امروزه خانواده به عنوان بنیان اصلی تشکیل یک جامعه به شمار می‌آید و تربیت صحیح فرزندان توسط والدین  می‌تواند جامعه ای سالم را بوجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین علی سقاچی با بیان اینکه انصافا در شهرداری شیراز برنامه های خوبی در حوزه های عمرانی  و فرهنگی در حال اجرا است ، که نیاز است اطلاع رسانی بیشتری توسط دستگاه های متولی برای شهروندان انجام شود.

در پایان این مراسم نیز از مربیان فرهنگسراهای شهرداری شیراز به تفکیک فرهنگی ، هنری ، علمی ، مذهبی ، گردشگری ، ورزشی و مشاوران و افراد موفق در جشنواره هفت سین ، مسابقات و ... تجلیل شد.

نظرات بینندگان