کد خبر: ۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

متخب مرودشت: مگر ما از تبریز چه کم داریم؟

نماینده مردم مرودشت در مجلس نهم گفت: فارس می‌تواند به قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزی در کشور تبدیل شود. مگر فارس چه چیز از تبریز و سایر استان‌های دیگر در خصوص تولید ماشین‌آلات کشاورزی کم دارد؟

نماینده مردم مرودشت در مجلس نهم نیز که در همایش «شیر، فرصت‌ها و چالش‌های فرارو » حضور یافته بود به نامگذاری امسال به نام سال «تولید ملی» و سند چشم انداز ۱۴۰۴ تاکید بر آمایش سرزمین و اجرای طرح بر اساس پتانسیل‌های هر استان افزایش هماهنگی‌های بین‌بخشی برای به دست آوردن توفیقات بیشتر در بخش کشاورزی، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از ۳۹۵ تومان به ۴۲۰ تومان اشاره کرد و گفت: پیگیر مصوب شدن اعتبارات خشکسالی در استان فارس هستیم زیرا معتقدیم فارس همچنان گرفتار معضلات ناشی از خشکسالی است. برومندی اضافه کرد: همچنین طی جلسه‌ای با مدیران صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار شد این صندوق امسال هم همانند سال‌های گذشته در استان فارس برای حمایت از کشاورزان وارد عرصه شد. وی با تاکید بر حمایت از بخش تولید و تولید‌کنندگان گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق برای حمایت از تولید گام برداریم و از تولید‌کنندگان این بخش حمایت جدی به عمل آوریم و در این برنامه‌ریزی از مرحله صفر زنجیره تولید تا مرحله صادرات، وظیفه هر فرد مشخص شود.

نماینده مردم مرودشت با اشاره به ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی فارس به عنوان یک شاخص اصلی در مبحث توسعه یافتگی در امر کشاورزی گفت: فارس می‌تواند به قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزی در کشور تبدیل شود. مگر فارس چه چیز از تبریز و سایر استان‌های دیگر در خصوص تولید ماشین‌آلات کشاورزی کم دارد؟

نماینده مردم مرودشت در مجلس نهم همچنین بر نظارت دقیق به اجرای قانون در بخش کشاورزی، پشتیبانی از این بخش، تخصیص تسهیلات بانکی به فعالان این بخش و مدیریت تولید و مصرف تاکید کرد و از کشاورزان و دامداران خواست راهکار‌ها و پیشنهادهای خود را برای هم‌اندیشی و همفکری به نماینده مجلس ارائه دهند تا آن‌ها برای تحقق راهکار‌ها پیگیری لازم را به عمل آورند.

نظرات بینندگان