کد خبر: ۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱

استخراج زودهنگام نفت از ميادين سروستان و سعادت آباد فارس

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از استخراج زودهنگام نفت از میادین سروستان و سعادت آباد در استان فارس به میزان 15 هزار بشکه در روز تا سه ماه آینده خبر داد.
مهدی فکور مراحل راه اندازی تولید زودهنگام از این میدان ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 10 حلقه چاه در سروستان و سعادت آباد حفاری و آماده شده و دو حلقه چاه دیگر نیز برای تزریق گاز در آینده نزدیک حفاری می شود.
وی گفت: تمام کالاهای اساسی مورد نیاز برای راه اندازی زودهنگام این میادین در سایت موجود است .
فکور آماده سازی MANIFOLD (چند رشته لوله که به یک لوله بزرگتر وصل می شوند برای تفکیک گاز از نفت چند چاه) را یکی از مهمترین مراحل راه اندازی تولید زودهنگام در این میادین دانست و افزود: این مهم به همت متخصصان شرکت به طور کامل انجام شده است.
وی اضافه کرد: علیرغم اینکه 12 کمپرسور مورد نیاز برای تقویت فشار در سروستان و سعادت آباد آماده شده است ولی از آنجایی که هنوز نیازی به راه اندازی بخش تقویت فشار نداریم، این کمپرسورها را نصب نکرده ایم.
میدان نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد.
این دو میدان با وسعت 242 کیلومتر مربع و با داشتن یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت درجا، در فهرست میادین نفتی شرکت ملی نفت ایران برای توسعه قرار گرفته اند.
هم اکنون حدود 750 نفر در این میادین مشغول به کار هستند و قرار است نفت تولیدی آن ها با ساخت خط لوله 5 اینچ به طول 110 کیلومتر روانه پالایشگاه شیراز شود.

نظرات بینندگان