کد خبر: ۳۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

واکنش قادری به خبر تاسیس ۱۶۰ هزار بنگاه اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از افزایش بیکاری و کاهش رشد اشتغال در کشور، در واکنش به اظهارات شیخ‌الااسلامی گفت: آقای وزیر باید جزییات بیشتری از بنگاه‌های اقتصادی تازه تاسیس شده، ارایه دهد که این‌ها جزء کدام دسته از بنگاه‌های اقتصادی بودند.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،جعفر قادری،با اشاره به صحبت‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد ۱۶۰ هزار بنگاه اقتصادی در پنج سال گذشته، افزود: آقای وزیر باید جزییات بیشتری از این بنگاه‌های ارایه دهد که این‌ها جزو کدام دسته از بنگاه‌های اقتصادی بودند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید این رقم در پنج سال غیر واقعی نباشد، تصریح کرد: البته این  بنگاه‌ها ممکن است بنگاه‌های دو نفره باشد، یا اینکه جزو بنگاه‌هایی بودند که در گذشته بدون مجوز فعالیت داشتند؛ اما در حال حاضر مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات آقای شیخ‌الااسلامی نیاز به جزییات بیشتری دارد، ادامه داد: در طرح بنگاه‌های زود بازده به جای اینکه منابع را در پروژه‌هایی که در بلند مدت جواب می‌دهد، به کار بگیریم، منابع راباید به سمت واحدهای تولیدی سوق می‌دادیم؛ اما این بحث در کشور ما موفقیت زیادی نداشت.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاسیس ۱۶۰ هزار بنگاه جدید اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی در پنج سال گذشته خبر داده است.

نظرات بینندگان