کد خبر: ۳۲۵۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

لطفا با بطری آب معدنی وارد این شهرها شوید!

آب آشامیدنی شاید یکی از مهم ترین معضلات ساکنان اکثر شهرستانهای فارس است؛یا کمبود آب شرب وجود دارد، یا آب هست ولی قابل آشامیدن نیست! برخی از مسئولان که به شهرستانها سفر می‏کنند، به دلیل پیشگیری از بیماری،  از آب آن منطقه نمی‏نوشند و برای رفع عطش، آب معدني به اندازه کافی به همراه خود می‏برند!

شیرازه - آب آشامیدنی فقط معضل ساکنان ایزد خواست نیست که این روز ها خواستار جدایی از فارس و پیوستن به اصفهان است. بهتر است مسئولین بطری آب معدنی به دست، به فراشبند هم سری بزنند که اهالی این شهرستان با کمبود شدید آب خوردن مواجه اند. اما این در حالی است که مسئولین آبفای استان فارس این موضوع را قبول ندارند.

 به گفته ساکنین محترم شهر، سنگینی آب شهر فراشبند به مرز 4000 رسیده است. اگر مسئولان محترم به توزیع عادلانه امکانات معتقدند پس به  خرم بيد، بوانات، لارستان، لامرد، خنج، نيريز ،مرودشت و زرين‌دشت هم سری بزنند تا بدانند که مردم در این شهرستانها با چه وضعیتی روبرو هستند.


قطعا تبعیض در توزیع ناعادلانه امکانات فقط مختص ایزدخواست نیست و نمی توان صرف وجود چنین وضعیتی را توجیهی برای پیوستن به استان دیگر عنوان کرد. بهتراست اهالی محترم شهر ایزدخواست بدانند که اگر نماینده مجلسی، یا هر مسئول دیگری از اصفهان گاها درمراسم ختم متوفیات انان شرکت میکند و دایه مهربانتر از مادر برای آنها میشود، محض رضای خدا بدنبال الحاق ایزدخواست به استان اصفهان نیست! مسئولین استان اصفهان دنیال این هستند با الحاق شهر ایزدخواست به استان خود ، آب سد شهدای ایزدخواست را به شهرهایی مثل فلاورجان انتقال بدهند.
 
پس بهتراست مدیران استانی ما بدانند که مسئله در ایزدخواست، مسئله آّب است و باید به مسئولین استان اصفهان تذکر دهند که بدنبال تحریک اهالی شهر ایزدخواست نباشند چرا که این شهر متعلق به استان فارس بوده وخواهد بود.

باید درکنار این مسئله فکرچاره هم بود،این درست است که پهناوری استان فارس نسبت به سایر استان‌ها و بودجه‌های ناکافی دولتی، در بروز محرومیت در برخی مناطق این استان بی‌تأثیر نبوده است، و تامین آب آشامیدنی سالم در پی معضل خشک‏سالی پیاپی در اکثر شهرستانهای استان فارس کار مشکلی است ولی می شود برای  شهرهای دارای کمبود آب، اعتبارات ویژه ای درنظر گرفت تا هم مانع مهاجرت مردم از شهرستانها به مرکز استان شده و هم از چشم طمع بعضی استانهای مجاور به شهرستانهای استان جلوگیری کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
0
جالبه که آب لوله کشی شهر لار شوره و مردم برای تهیه ی آّب شیرین مجبورن یا آب شیرین کن بخرن یا به جایی برن که دستگاه تصفیه آب قرار داره اونم دستگاهی که خیّرای خودشون تهیش کردن !
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
4
سلام خسته نباشید

بهتره سری به شهرستان لامرد بزنید

باز هم خدارو شکر اون شهر ها لوله کشی اب شیرین دارند.

اما شهرستان لامرد اب لوله کشی شرب که ندارد هیچ اب لوله کشی به درد حمام هم نمیخورد.

ساکنین این شهر باید برای خریداری اب شرب و مصرفی حمام به ازای هر 1000لیتر اب مبلغ 12000تومان پرداخت نمایند. که این میزان آب برای ما که خانواده 7نفره هستیم 15روز هم دوام نمیاورد.

این در حالی است که مبلغ پرداختی به اداره اب برای اب لوله کشی به همان میزان شهر های نزیر جهرم و..... است.

لطفا همان مسئولین با دردست داشتن اب معدنی سری هم به شهر لامرد بززن.
مجمعی سلام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
0
با سلام

چرا خرامه را از قلمانداختید شهری که مردمش یا باید آبش را تحمل کنند یا از شهر های اطراف بیاورند که هردو مشکل است ...