کد خبر: ۳۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

وزیر بازرگانی اوباما استعفا داد

وزیر بازرگانی آمریکا بعد از دو تصادفی که در ماه جاری میلادی در نزدیکی منزلش در ایالت کالیفرنیای آمریکا داشت، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش شیرازه، واشنگتن پست درباره استعفای جان برایسون گفت: وقوع این دو تصادف، گمانه زنی هایی درباره اینکه آیا به دلیل استعمال مواد مخدر و یا مصرف مشروبات الکلی بوده، طرح کرده است.
به نوشته این روزنامه، البته بعدها علت اصلی دو تصادف یادشده، بروز حالت تشنج در وزیر بازرگانی آمریکا اعلام شده است.
واشنگتن پست افزود: وضعیت قانونی علیه برایسون شصت و هشت ساله همچنان نامشخص است و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.
این نشریه می افزاید: اکنون ربکا بلنک، معاون وزارت بازرگانی آمریکا به طور موقت مسئولیت امور وزارتخانه را برعهده دارد.
جان برایسون اکتبر گذشته و بعد از کناره گیری وزیر قبلی بازرگانی آمریکا به نام گری لاک و انتصاب او به عنوان سفیر آمریکا در چین، به سمت وزیر بازرگانی آمریکا منصوب شده بود.
نشریه بوستون گلوب در این باره نوشت: وزارت بازرگانی، از آغاز نخستین هفته شروع به کار اوباما به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، همواره با مشکلات فراوانی مواجه بوده است.
بوستون گلوب می افزاید: اوباما ابتدا در نظر داشت بیل ریچاردسون، فرماندار سابق ایالت نیومکزیکو را به عنوان وزیر بازرگانی خود انتخاب کند ولی پس از انجام تحقیقات فدرال، از تصمیم خود منصرف شد.
به نوشته این نشریه، اوباما سپس سناتور جاد گرگ از ایالت نیوهمپشایر را نامزد سمت وزیر بازرگانی کرد ولی بار دیگر تصمیم خود را تغییر داد زیرا متوجه شد این فرد، سیاست اقتصادی کابینه دموکرات اوباما را قبول ندارد.
نهایتا اوباما ، گری لاک، فرماندار سابق ایالت واشنگتن را وزیر بازرگانی خود کرد ولی لاک هم در سال 2011 میلادی به عنوان سفیر آمریکا در چین، به پکن اعزام شد.
روزنامه لس آنجلس تایمز نیز درباره جزئیات تصادف وزیر بازرگانی آمریکا نوشت : برایسون در ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، با خودرویی که به دلیل عبور قطار، پشت خط آهن متوقف بود، برخورد و از صحنه فرار کرد.
این نشریه می افزاید: راننده خودروی آسیب دیده بلافاصله و تا دو مایل خودروی برایسون را تعقیب کرده است و همزمان با پلیس تماس گرفته است.
لس آنجلس تایمز درباره تصادف دوم وزیر بازرگانی آمریکا نیز می نویسد: برایسون به فاصله دو مایل بعد از تصادف با خودروی نخست، با خودروی دیگری نیز برخورد کرده است.
این نشریه افزوده است: به گفته مقامهای وزارت بازرگانی آمریکا برایسون سابقه ابتلاء به تشنج را نداشته و بروز این بیماری ناگهانی است و می تواند دلائل پزشکی گوناگونی داشته باشد.
نشریه سانفرانسیسکو کرونیکال نیز نوشت: تحقیقات پلیس آمریکا درباره نحوه وقوع تصادف هایی که وزیر بازرگانی آمریکا، بعد از برخورد با دو خودرو، همچنان بدون توقف، به حرکت خود ادامه داده است، در دستور کار کارشناسان قرار دارد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان