کد خبر: ۳۲۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

احمدرضا دستغیب؛ این‌‌جا، آن‌جا، همه‌جا!

هر چند که نماینده شیراز دکترای علوم سیاسی دارد اما نائب رییسی دستغیب در یک کمیسیون مهم بدون تجربه قبلی و با وجود افراد توانمند دیگر در این کمیسیون تامل برانگیز است.
به گزارش شیرازه،‌ سحاب نیوز نوشت : احمد رضا دستغیب (فرزند علی اصغر) از جمله کاندیدای سر‌شناس نمایندگی مجلس هشتم در حوزه شیراز بود که وقتی نامش در دو ائتلاف غیر همسو که از لحاظه خط و مشی سیاسی و فکری کاملا با هم متفاوت بودند قرار گرفت حساسیت‌ها را برانگیخت و تا حدودی از آرا او کاست. 
 
وی با این حال توانست به عنوان نماینده اول مردم شیراز وجوان‌ترین نماینده به مجلس هشتم شورای اسلامی راه پیدا کند و بعد از آن با توجه به دغدغه‌مندی در مسائل فرهنگی که در تبلیغات خود نیز به آن اشاره می‌کرد به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت و در ‌‌نهایت به سمت نائب رئیسی این کمیسیون با ریاست حداد عادل منصوب شد. 
 
دو سال بعد از انتخابات مجلس هشتم انتخابات ریاست جمهوری دهم کلید خورد و دکتر دستغیب از محسن رضایی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دهم حمایت کرد. 
 
احمدی‌نژاد رییس دولت دهم جمهوری اسلامی ایران شد و بعد از آن احمد رضا دستغیب نزدیک‌ترین نماینده شیراز به دولت و شخص استاندار وقت فارس (احمدزاده) شد و بار دیگر این تغییر جهت گیری در مشی سیاسی مورد توجه و تعجب واقع شد. 
چهار سال از مجلس هشتم گذشت و مجددا دستغیب به صورت مستقل خود را کاندیدای مجلس نهم کرد. این بار وضعیت با دفعه قبل متفاوت بود آرا وی به دلایل مختلف ریزش کرده بود و دستغیب سعی کرد از تمام پتانسیل‌های اطراف خود و بستگانش استفاده کند تا بتواند برای بار دوم وارد مجلس شود. 
 
دکتر احمد رضا دستغیب اختلاف نظر اساسی با کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در شیراز داشت. 
 
انتخابات مجلس نهم برگزار شد و احمد رضا دستغیب به عنوان سومین نماینده مردم شیراز به مجلس نهم راه پیدا کرد. 
نماینده مردم شیراز در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۱ در جلسه رهروان ولایت شرکت کرد تا حمایت خود را از ریاست لاریجانی بر مجلس نهم اعلام کند. 
 
وی همچنین در مصاحبه‌ای با ایسنا در تهران از لاریجانی حمایت کرد و جالب اینجاست که خبرگزاری ایسنا در خبر خود ایشان را یک نماینده اصولگرا خطاب کرد! 
 
نماینده شیراز که نایب رییسی کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم را در کارنامه خود داشت و در تبلیغات خود مسائل فرهنگی را یکی از اولویت‌های خود می‌دانست به یک باره در مجلس نهم اولویت اول خود را کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب کرد. 
 
تا اینکه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با یک روز تاخیر مشخص شد و احمد رضا دستغیب نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد. 
 
هر چند که این نماینده شیراز دکترای علوم سیاسی دارد اما نائب رییسی دستغیب در یک کمیسیون مهم بدون تجربه قبلی و با وجود افراد توانمند دیگردر این کمیسیون تامل برانگیز بود. و آنچه از این انتصاب برداشت می‌شود این است که تلاش دستغیب برای ریاست لاریجانی بر مجلس نهم مورد توجه علی لاریجانی قرار گرفته و به نوعی با لابی‌های سیاسی و دادن نائب رییسی یک کمیسیون مهم از زحمات نماینده شیراز تشکر شده است. 
 
به هرحال نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم به یک باره نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شد تا باز هم تجربه و سابقه جای خود را به لابیگری دهد. و بازهم شاهد تغییر رویکرد نماینده شیراز باشیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فقیر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۱
0
شما از کجا کشف کردیدکه واقعا دستغیب با لابی لاریجانی نائب رئیس شده؟حالا چون با دستغیب مخالف هستیم پس باید مانند سیاسیون هرچیزی را به اون بچسبانیم؟!اتفاقاچون علوم سیاسی خونده باید در این کمیسیون باشه نه فرهنگی.
مجی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۱
0
بله گل پس باید اونجا باشه اما نه همین اومد توی کمیسیون بکننش نائب رئیس! آخه عقل هم خوب چیزیه جیگر