کد خبر: ۳۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

سفر كلينتون به روسيه براي رايزني در مورد ايران

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه هفتم تيرماه سفر دوره اي خود به سه كشور فنلاند، لتوني و روسيه را آغاز و در روسيه در مورد مذاكرات اخير ايران و گروه 1+5 مذاكره خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا قرار است پس از ديدار از فنلاند و لتوني، براي شركت در اجلاس وزراي خارجه آسيا- پاسيفيك به سن پطرزبورگ روسيه سفر كند.
براين اساس كلينتون در حاشيه اين اجلاس با سرگئي لاوروف همتاي روس خود درباره بحران سوريه و مذاكرات ايران و گروه 1+5 مذاكره خواهد كرد.
اين ديدار پس از مذاكرات اخير باراك اوباما و ولاديمير پوتين روساي جمهور آمريكا و روسيه در مكزيك صورت مي گيرد كه دو طرف نتوانستند در مورد بحران سوريه در آن به توافق برسند.
از سوي ديگر قرار است »تيموتي گايتنر« وزير خزانه داري آمريكا براي ديدار و گفت و گو با »پراناب موكرجي« وزير امور اقتصادي هند و شركت در اجلاس همكاري هاي اقتصادي هند- آمريكا به دهلي نو سفر كند.
گايتنر در اين سفر با »داووري سوبارو« رييس بانك »رزرو« هند نيز ديدار و گفتگو كند. موضوع تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه كشورمان يكي از محورهاي گفت و گوهاي وي با مقامات هندي خواهد بود.

انتهای پیام/20

برچسب ها: کلینتون ، ایران ، روسیه ، شیرازه
نظرات بینندگان