کد خبر: ۳۲۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

روش زایمان در آب، از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است

دكتر رویا كوكبی افزود: انجام زایمان در آب كه روشی علمی است از یك ماه پیش در شهرستان فسا آغاز شده است و تاكنون هشت نفر زائو به این روش زایمان كرده اند.

به گزارش شیرازه وی بابیان این كه ترس از درد زایمان از مهمترین علت های امتناع زنان از زایمان طبیعی دركشورمان است ، اظهار داشت: علاوه برترس از درد زایمان ،باورهای نادرست از روند زایمان نیز موجب پناه بردن واصرار زنان باردار به سزارین می شود.

وی گفت : آگاهی زنان باردار از شیوه های تسكین درد زایمان بسیار اندك است واغلب آنها به عنوان تنها جایگزین ،عمل جراحی سزارین را انتخاب می كنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی - درمانی شهرستان فسا ، ادامه داد: طبق آمارهای اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی ،شیوع سزارین درایران به طور متوسط سه برابر بیشتر از آمارهای جهانی است .

كوكبی با اشاره به اینكه اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یكسان برتمام اعضای بدن و كاهش انرژی از دست رفته می شود گفت :دراین روش درد زایمان كاهش یافته وآپگار نوزاد (ارزشیابی وضعیت سلامت عمومی نوزاد ) نیزبهتر است .

این متخصص زنان وزایمان ، بیان داشت: دراین روش ، روند طبیعی زایمان حفظ می شود و طول مدت زایمان كاهش چشمگیری پیدا می كند.

او بیان كرد : همچنین دراین روش ، میزان استفاده از داروهای مسكن به مراتب كمتر خواهد بود واز میزان مداخلات پزشكی حین زایمان كاسته خواهد شد .

كوكبی ، كاهش صدمات كانال زایمانی ونیازكمتر به اپیزیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین )كه به كاهش تروما (ضربه وآسیب) به نوزاد منجر می شود را از دیگر مزایای این روش دانست و گفت : حركات آزادانه مادر درآب وشركت فعالانه او درامرزایمان و ورود ملایم نوزاد از دیگر فواید این روش محسوب می شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: آثار آرامش دهنده آب باعث كاهش اضطراب وترس مادر و همچنین موجب كاهش درد زایمان نیزمی شود .

وی اضافه كرد: كاهش درد منجر به ذخیره انرژی مادر می شود كه این امردرمرحله دوم زایمان (مرحله خروج جنین )بسیار كمك كننده خواهد بود.

شهرستان فسا در فاصله 130 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است

ایرنا

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهرنیا
Germany
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۱
0
lotfan marakeze digeye zayeman dar ab dar iran va hamchenin keyfiyat va chegonegiye kare in marakez ro etela resani konid