کد خبر: ۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

واگن‌های مشهد برای شیراز قابل استفاده نیست

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: واگن‌های خریداری شده برای مشهد قابلیت استفاده در پروژه شیراز را ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، اسدالله حاجی‌ زمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر کشور و هیئت همراه از پروژه قطار شهری شیراز اظهار داشت: واگن‌های خریداری شده برای مشهد قابلیت استفاده در پروژه شیراز را ندارد چراکه هیچ‌یک از پروژه‌های شیراز، مشهد و اصفهان مشابه یکدیگر احداث نشده به ویژه در قوس‌ها و ریل‌هایی که به‌ کار رفته، تفاوت‌های اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به تعداد واگن‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز یک مترو شیراز گفت: تعداد واگن‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز یک مترو شیراز 35 واگن است.

وی گفت: هر قطار پنج واگن دارد که طول مجموع آن به 100 متر می‌رسد و همین میزان طول نیز در ایستگاه‌ها مورد توجه بوده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه توان جذب 550 میلیارد تومان اعتبار را امسال در پروژه قطار شهری شیراز داریم، بیان داشت: لازمه اتمام فاز یک از خط اول و تکمیل فاز دوم این خط به ‌گونه‌ای است که توان جذب 550 میلیارد تومان اعتبار را امسال در این پروژه داریم.

وی افزود: در حال حاضر 51 میلیارد تومان برای تکمیل ابنیه و ساختمان‌ ایستگاه‌ها بیش از 63 میلیارد تومان برای خرید و نصب تجهیزات و 65 میلیارد تومان برای خرید واگن نیاز داریم.

حاجی زمانی تصریح کرد: اگر از منابعی غیر از مهر ماندگار نیز بتوان اعتباراتی به این پروژه تزریق کرد، توان جذب و هزینه‌کرد آن امسال وجود دارد.

برچسب ها: مترو ، شیراز ، ‌واگن
نظرات بینندگان