کد خبر: ۳۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

اسرائیل زیر مسجد الاقصی تونل احداث می کند

موسسه اوقاف الاقصی از طرح رژیم صهیونیستی برای احداث دو تونل از مسجدالاقصی تا مسجد البراق در شهر قدس در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش شیرازه، احداث این دو تونل درکنار احداث دیگر تونلها در زیر مسجدالاقصی بخشی از طرح معبد «هیکل» ادعایی صهیونیستهاست. احداث این تونلها پایه های مسجدالاقصی را تهدید می کند.
واحد مرکزی خبر در ادامه نوشت، خضر شاهین خبرنگار این شبکه افزود، موسسه اوقاف الاقصی از طرح اشغالگران اسرائیلی برای احداث تونل در زیر بخش جنوب غربی صحن البراق مسجدالاقصی پرده برداشت. این تونل به شبکه تونلهایی که اشغالگران اسرائیلی در زیر و اطراف مسجدالاقصی احداث کرده اند، اضافه می شود.
ابراهیم الفنی مدیر موسسه القدس به العالم گفت:«طرح اصلی یک تونل بزرگ است که چند تونل به آن مربوط خواهد بود که به چاهها متصل می شود. آنها به گونه ای تونلها را حفاری می کنند که به چاهها آسیب نزنند تا حفاریهای آنها آشکار نشود. آنها با حفاریها در زیر این بخش از مسجدالاقصی می خواهند طرح احداث هیکل را تکمیل کنند.»
در ادامه این گزارش آمده است، اشغالگران اسرائیلی همچنین از سوی دیگر به دنبال تکمیل کردن تخریب باقیمانده «باب المغاربه» مسجدالاقصی و تبدیل کردن بخشهایی از مسجد البراق و مدرسه الافضلیه به معبد یهودی است.
احمد عطوان نماینده شورای قانونگذاری فلسطین از شهر قدس به العالم گفت:«این اقدام اسرائیل آخرین فصل از تلاشهای آنها برای آن است که ما را در منطقه غرب مسجدالاقصی در برابر عمل انجام شده قرار دهند. اشغالگران اسرائیلی روز گذشته اعلام کردند که نخستین گام برای احداث آنچه تاسیسات هیکل خوانده می شود، آغاز شد. اشغالگران امروز دیگر فقط درباره منطقه قدیمی قدس ادعاهایی را مطرح نمی کنند، بلکه به نزدیکترین مکان به مسجدالاقصی آمده اند.»
خبرنگار این شبکه اضافه کرد، اشغالگران اسرائیلی از زمان اشغال قدس تاکنون برای وارونه جلوه دادن واقعیت تاریخ حضور عربی و اسلامی در این شهر تلاش کرده اند تا ادعاهای یهودیان درباره اینکه این مکان مقدس متعلق به مسلمانان نیست، ثابت کنند. این منطقه از جنوب غرب مسجدالاقصی هدف بیشترین اقدامات اسرائیل بوده است. حفاریها و تونلها در این منطقه برای عملی کردن طرحهای اشغالگران اسرائیلی ادامه دارد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان