کد خبر: ۳۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۱

صف هایی برای خرید مرغ!

با اینکه مشکل وجود این موجود یک پا به نام مرغ در دیگر استان‌های کشور نیز مشاهده شده اما به نظر می رسد مشکلات وجود آن در شیراز گوی سبقت را از دیگر رقبای خود در استانهای دیگر ربوده است.

شیرازه - با وجود گزارشات مکرر در خبرگزاری ها و رسانه های استان شاهد آن هستیم که مشکلات بوجود آمده از گرانی گوشت مرغ صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورده است. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت بازار آشفته مرغ در شیراز گفت: عده‌ای از آشفته بازار مرغ سود می‌برند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با بیان اینکه مردم دیگر تحمل اشرافی شدن مرغ، تخم مرغ و شیر را ندارند، افزود: گوشت مرغ کالای جایگزین گوشت قرمز محسوب می‌شود و با توجه به اینکه گوشت قرمز در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه بوده تقاضا برای مصرف گوشت مرغ افزایش یافته است.

مرغ که کالای جایگزین گوشت قرمز محسوب می‌شود و با توجه به اینکه گوشت قرمز در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه بوده تقاضا برای مصرف گوشت مرغ افزایش یافته است.

علاوه بر این یکی از اعضای شورای شهر شیراز نیز در این خصوص اظهار نظر کرده است. مهدی خانی عضو شورای شهر با بیان اینکه میزان نیاز روزانه شهروندان شیراز به مرغ، حداکثر 250 تن است حال ‌آنکه به گفته مسئولان روزانه 360 تن مرغ توزیع شده و می‌شود، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد کار مدیریت عرضه و نظارت اشکال دارد.

وی با بیان اینکه بعد از مدت‌ها مردم در شیراز با صف‌های مقابل مرغ‌فروشی‌ها مواجه شده اند که از نظر روانی تاثیر نامطلوبی دارد، تصریح کرد: نمی‌دانم چه کسی ما را مجبور می‌کند زمانی کاری را بلد نیستیم و در آن تجربه نداریم، اصرار به انجام داشته باشیم!

سرانجام توزیع مرغ با قیمت توافقی 4 هزار و 700 تومان چندین روز است که در فارس آغاز شده، موضوعی که برخی از مسئولان از آن به عنوان مسکنی برای بازار بیمار مرغ در این استان یاد می‌کردند.

به هر حال توزیع چند تنی مرغ نه تنها از تقاضای مشتریان نکاست بلکه بر صف‌های طولانی صبح‌گاهی جلو مغازه‌های مرغ‌فروشی در شیراز نیز افزود و مردم به بهانه اینکه شاید مرغ یا کمیاب شود و یا گران، بر ایستادن در صف حتی بدون نیاز به آن نسبت به خرید مرغ اصرار می‌ورزند. در برخی از موارد نیز مشاهده می شود که از یک خانواده چند نفر در آن واحد برای خرید گوشت مرغ با قیمت تعاونی در صف ایستاده و مرغ دریافت می‌کنند.

این موضوع تا جایی پیش رفت که به صورت غیر رسمی اعلام شد مرغ با تعرفه دولتی تنها با کارت ملی افراد توزیع می‌شود که در عمل نیز اجرا نشد.

به نظر میرسد ترس از گرانی مرغ در حالی که ماه رمضان از روز شنبه آغاز میشود، موجب هجوم عجیب مردم به مرغ فروشی‌ها شده است.

انتهای خبر/ص

 

نظرات بینندگان