کد خبر: ۳۴۲۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شیراز مورد قبول نیست

اگرچه رئیس شورای شهر شیراز گزارش شیرازه مبنی بر کند بودن روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را تائید ضمنی کرد اما شهردار شیراز هم‌چنان مصر است که از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر است.

شیرازه چندی قبل در گزارشی تحت عنوان «ساختن یا کند ساختن؛ مساله این است!» به انتقاد از سرعت کند برخی پروژه‌های عمرانی که در حال اجرا از سوی شهرداری شیراز هستند پرداخت. این مطلب اگرچه با نظرات مختلفی روبرو شد و برخی با ارسال نظراتی به دفاع تمام قد از شهرداری شیراز پرداختند اما رئیس شورای شهر شیراز طی سخنانی که در روز یک‌شنبه اول مرداد ماه بیان داشت به نوعی گزارش شیرازه را تائید کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شیراز مورد قبول نیست، گفت: قرار نیست که ساعت کار در پروژه‌های عمرانی مانند ادارات دولتی باشد. وی تصریح کرد: نباید هر زمان که به عنوان شروع و تعطیل شدن ادارات مطرح می‌شود در ساخت پروژه‌های عمرانی نیز این روند تاثیر بگذارد.  زحمتکش گفت:  آنچه که باید برای فعالیت‌های عمرانی در شهر شیراز انجام گیرد دیده نمی‌شود و به همین دلیل است که مسئولان شهرداری باید سرعت ساخت و سازهای عمرانی شهر را افزایش دهند.

این سخنان زحمت‌کش البته شهردار شیراز را به پاسخ واداشت. پاک‌فطرت در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری در سطح شهر روند اجرای پروژه ها ی شهرداری را جلوتر از برنامه زمان بندی دانست و گفت: تمام تلاش خود را به كار خواهیم بست تا پروژه ها  را در كوتاه ترین زمان ممكن به مرحله بهره برداری برسانیم.

لازم به ذکر است که فرماندار شیراز نیز در خصوص کندی سرعت پروژه‌های عمرانی از شهرداری شیراز انتقاد کرده است. زرین‌کلاه گفته: شهرداری شیراز در زمان حاضر روند اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های شهری خود را با سرعت بیشتری دنبال کند، چراکه با توجه به تماس‌ها و حضور شهروندان در فرمانداری شیراز نارضایتی‌هایی از کندی اجرای برخی پروژه‌های شهری و ایجاد نابسامانی ترافیکی مشاهده می‌شود.

در هر صورت به نظر‌ می‌رسد جدای از این مسائل، پروژه‌های عمرانی جاری در سطح شهر، نیاز به سرعت عمل بیشتری دارند. سرعت کند این پروژه‌ها در طول چند سال اخیر موجب نهادینه شدن این مسئله در ذهن مردم شده است که مسئولین چندان پیگیر این موارد نیستند. مردم شیراز بعضا وقتی صحبت از ساخت زیرگذر، پل و یا مواردی این چنینی می‌شود، سریعا شهرداری اصفهان را مثال می‌زنند که چگونه و با چه سرعت قابل قبولی یک پروژه عمرانی را به اتمام رسانده است.

اگرچه بدون شک شهرداری فعلی شیراز نسبت به گذشته در این موارد اهتمام بیشتری دارد ولی جان کلام این است که سرعت فعلی هم‌چنان پائین است و باید تلاش برنامه‌ریزی شده بیشتری کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
1
حالا که یه شهردار درست گیرمون اومده شماها نزارین کار کنه

بابا باید پشت شهردارمون رو داشت باشیم

خونه ی من نزدیک یکی از همین پروژه هاست و تا صبح می بینم که دارن کار می کنن.

صدای شمع کوبشون به وضوح شنیده میشه.

بابا به جای سنگ اندازی از شهردار حمایت کنید تا زودتر این پروژه ها تموم شه.

کدوم شهردار شیراز تا حالا این جوری کار کرده؟

این شهردار کل شهر رو به کارگاه عمرانی تبدیل کرده

محمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
0
درود برشهردار محترم وانصافابرتلاش شیراز که خوب فعالیت مینمایدبالاخص درمنطقه 9
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
0
اصلا باید شهردار بزاره پروژه ها طبق قرارداد تحویل داده بشن تا اون وقت معنی کندی رو متوجه بشید! میدونستید قرارداد تحویل پروژه پل معالی اباد سال ۹۳ هست اما نهایاتا تا بهار ۹۲ به اتمام میرسه؟ ایا میدونید زمان تحویل تقاطع باهنر طبق قرارداد سال اینده هست اما تا ۲۲ بهمن به بهره برداری نیرسه؟ من واقعا موندم که چگونه همچین اظهارنظری می کنید؟!!! حجم پروژه های در حال اجرا هم که دیگه حرفی برای گفتن نداره و هرکسی میبینه تعجب می کنه!! حالا بازم شما انتقاد کنید! کی به کیه! ...